اس ام اس , مدل ,فال,دکوراسیون,آرایش و زیبایی

اس ام اس , مدل ,فال,دکوراسیون,آرایش و زیبایی

اس ام اس , مدل ,فال,دکوراسیون,آرایش و زیبایی

اس ام اس , مدل ,فال,دکوراسیون,آرایش و زیبایی

بررسی باز شدن دفتر اتحادیه اروپا در ایران

خبرگزاری ایسنا: وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار خود با فدریکا موگرینی اعلام کرد: آماده سازی اقدامات لازم اداری برای باز شدن دفتر اتحادیه اروپا در ایران از موضوعات مطرح شده با خانم موگرینی بود.

محمدجواد ظریف در نشست خبری که با موگرینی داشت، گفت: گفت‌وگوها برای بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در ایران در حال انجام است و آماده سازی اقدامات لازم اداری برای باز شدن دفتر اتحادیه اروپا در ایران از موضوعات مطرح شده با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بود.
ادامه مطلب ...

بیانیه مشترک ظریف و موگرینی

خبرگزاری ایلنا: در پایان نشست مشترک فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طرفین بیانیه مشترکی صادر کردند.

در این بیانیه طرفین ضمن استقبال از روز اجرای برجام بعنوان کمک کنند به باز شدن فصل جدید در روابط، بر تعهد کامل به اجرای برجام تاکید کردند.

طرفین اجرای برجام، توسعه همکاری‌ها برای کمک به توسعه اقتصادی و رفاه و آسایش مردم، افزایش صلح و ثبات و امنیت منطقه‌ای و حل و فصل صلح آمیز اختلافات را بعنوان اهداف مشترک برشمردند.

طرفین برای تسهیل همکاری‌ها و آماده سازی گشایش نمایندگی اتحادیه اروپا در آینده بر اساس قوانین و مقررات ایران توافق کردند و مقرر شد در همین رابطه تیم رابط اتحادیه به تهران اعزام شود.

دو طرف در بحث مشورتهای سیاسی بر گفت‌وگوی سیاسی در سطح وزیر بطور سالانه و همچنین گفتگوهای سطح بالای منظم تاکید کردند.

 در زمینه همکاری‌های اقتصادی، ضمن ورود به گفتگو در مباحث اقتصادی و مالی، همکاری مالی، بانکی، طرفین بر همکاری و مشارکت در مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم تاکید کردند، همچنین جستجوی راههای ارائه امکانات مالی، بانک سرمایه گذاری اروپا، گفتگو و همکاری در زمینه جهانگردی، صنعت، ساخت و ساز، نساجی و...، کمک و حمایت از شرکتهای کوچک و متوسط، تبادل هیاتهای کاری، همکاری توسعه جهت تقویت بخش خصوصی، تقویت حضور در بازارهای دو طرف از دیگر زمینه‌های مورد گفتگو بوده است.

در خصوص همکاری‌های تجاری ضمن گفت‌وگو در زمینه تجارت و سرمایه گذاری، بر تبادل هیات، رسیدن به یک چارچوب حقوقی قراردادی بعنوان هدف گفت‌وگو‌ها، کمک اتحادیه اروپا به الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی WTO تاکید گردید.

در زمینه کشاورزی، همکاری در زمینه کشاورزی و مواد غذایی و استفاده از روش‌ها و فناوری‌های تولید، کمک به دسترسی محصولات ایران به بازار اروپا مورد توافق قرار گرفت.

در خصوص حمل و نقل، همکاری در توسعه حمل و نقل و افزایش ایمنی آن، تلاش برای رفع محدودیت پروازهای ایران ایر، صدور مجوز پرواز برای شرکت‌های ایرانی؛ همکاری فنی، تبادل نظر راجع به امکان انعقاد موافقتنامه هوایی، ایمنی حمل و نقل ریلی، همکاری در حمل و نقل جاده‌ای و شهری مورد توافق طرفین قرار گرفت.

در مبحث انرژی نیز بهبود شرایط سرمایه گذاری و تبادل تکنولوژی اجرای ابتکارات برای تقویت امنیت عرضه انرژی، همکاری در عرصه‌های چند جانبه، تقویت سرمایه گذاری و تبادل تکنولوژی، تسهیل سرمایه گذاری در پروژه‌های بالادستی و پائین دستی ایران، شروع گفت‌وگوی انرژی مورد تاکید قرار گرفت.

 در زمینه همکاری هسته‌ای غیر نظامی، طرفین بر اجرای ضمیمه شماره ۳ برجام و اجرای اولین پروژه ایمنی هسته‌ای، تبادل تجربه در مورد تست فشار تاسیسات، پژوهش‌های مشترک در زمینه جوش هسته‌ای و گداخت هسته‌ای تاکید کردند و در خصوص برگزاری کنفرانس منطقه‌ای ایمنی هسته‌ای و «مجمع کسب و کار هسته‌ای»، طرفین بر تقویت چارچوب‌های مقررات ایران و هم سو کردن آن با استانداردهای بین المللی از طریق الحاق به کنفرانس‌های بین المللی مذاکره کردند

 در بخش محیط زیست، همکاری در زمینه آلودگی هوا و آب، مدیریت منابع آب، حفظ طبیعت، تنوع زیستی، مبارزه با بیابان زایی، و مدیریت دفع زباله، تبادل تجربه در خصوص سیاست گذاری‌ها همکاری در مجامع بین المللی مورد تاکید قرار گرفت.

در مبحث حفاظت غیر نظامی نیز طرفین بر شناسایی و جلوگیری از فجایع از جمله در سطح منطقه‌ای و تبادل تجربه در این زمینه تاکید کردند.

 در زمینه تحقیقات، طرفین بر مشارکت ایران در برنامه افق ۲۰۲۰ و برنامه تکمیلی آن درقالب اوراتوم، شراکت هسته‌ای تحقیقاتی، تبادل دانش و تبادل محقق، مبادله تجربیات در زمینه تکنولوزی و ابداع، صدور بیانیه تحقیقاتی توافق کردند.

در زمینه آموزش، بر تقویت پوشش برنامه اراسموس برای دانشجویان ایرانی، مشارکت موسسات آموزش عالی ایران در برنامه ژان مونه، برگزاری نمایشگاه‌ها و مراسم، تقویت حضور دانشجویان ایران در برنامه‌های اتحادیه اروپا مانند برنامه ماری کوری توافق بعمل آمد.

 در بخش فرهنگ، طرفین بر توسعه گردشگری، حفظ و بازگرداندن اشیاء تاریخی، همکاریهای فرهنگی و برگزاری مراسم فرهنگی با اتحادیه اروپا و کشورهای عضو برای شناساندن فرهنگ‌ها، همکاری در ورزش توافق کردند.

در زمینه حقوق بشر نیز دو طرف تاکید کردند وارد گفتگوهای حقوق بشری شوند.

در زمینه مبارزه بامواد مخدر ضمن تاکید بر تبادل تجربه تخصصی در زمینه‌های عرضه و تقاضا، ترانزیت، بر مقابله با عوامل ریشه‌ای مانند کاهش فقر و توسعه افغانستان، اتخاذ رویکرد متوازن در مبارزه با آن (در عین احترام به حقوق بشر) توافق نمودند.

در بحث مهاجرت، طرفین بر شروع گفتگو، تبادل اطلاعات درسطح ملی و منطقه‌ای تاکید کردند.

در خصوص موضوعات منطقه‌ای ضمن اشاره به متزلزل بودن شرایط منطقه، با اشاره به تهدیدات تروریسم، افراط گرایی و خشونت، بر نقش ایران و همکاری در ارتباط با قطعنامه WAVE تاکید کردند.

 درامور بشردوستانه نیز بر ارتقاء هماهنگی‌ها در زمینه ارائه کمک به مردم سوریه، عراق، یمن و افغانستان تاکید و از جمهوری اسلامی ایران به خاطر ارائه خدمات بهداشتی آموزشی به افغان‌های مقیم، ادامه کمک‌های اتحادیه اروپا، تقدیر شد.
ادامه مطلب ...

جهانگیری: هیچ نهادی پول نفت را نداده

خبرگزاری ایسنا: اسحاق جهانگیری در همایش نفت و اقتصاد دانش‌بنیان با تاکید بر لزوم ایجاد تنوع در روش‌های فروش نفت به شرایط فروش نفت در دوران تحریم اشاره و خاطر نشان کرد: در گذشته نهادها و افراد مختلف از سوی وزارت نفت مامور به فروش نفت می‌شدند که من می‌توانم به صراحت بگویم هیچ نهادی که از وزارت نفت، نفت گرفت تا بفروشد حتی یک دلار پول آن را به دولت بر نگرداند.

وی افزود: این روش روش فروش نفت نیست و بنابراین ما از روز اول گفتیم که فروش نفت با خود وزارت نفت است و هر قدر هم که فشار آوردند بر این موضوع تاکید کردیم.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به این‌که دولت در سال گذشته تنها 20 میلیارد دلار درآمد نفتی به دست آورده بود، عنوان کرد: سال گذشته یکی از شاهکارهای اداره کشور با توجه به شرایط اقتصادی یعنی ادامه‌ی تحریم‌ها تا بهمن‌ماه و پایین‌ آمدن شدید قیمت نفت بود.

جهانگیری با تاکید بر این‌که یکی از مهم‌ترین دستاوردهای اقتصادی سال گذشته ثبات و آرامش بوده است، اظهار کرد: دستاورد مهم‌تر مثبت شدن تراز ارزی صادرات بدون در نظر داشتن نفت بود.

به گفته وی منهای صادرات میعانات گازی سال قبل دو درصد کاهش صادرات و در مقابل 23 درصد کاهش واردات در کشور داشته‌ایم.

معاون اول رییس جمهور این موضوع را یکی از دلایل انجام مذاکره از سوی دشمنان دانست و گفت: خوشبختانه وزارت نفت امسال اولویت‌های خود را با توجه به اقتصاد مقاومتی تعیین کرده است.

جهانگیری با تاکید بر لزوم افزایش صادرات گازی، پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی ادامه داد: بهره‌برداری از 12 مجتمع پتروشیمی از برنامه‌های وزارت نفت طی امسال است.

وی با اشاره به فاصله وحشتناک میزان برداشت ایران و قطر از پارس جنوبی گفت: قطر 10 میلیارد دلار، حق ما را از گاز برداشت می‌کرد و بنابراین ما به اتمام رسیدن پروژه پارس جنوبی تا پایان دولت یازدهم را از اولویت‌های خود قرار دادیم.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به این‌که اولویت دیگر توسعه میادین مشترک است، ادامه داد: پالایشگاه‌ها نیز باید توسعه پیدا کند و دانش‌بنیان کردن نیز یکی از موضوعات مهم در صنعت نفت به حساب می‌آید؛ چرا که صنعت نفت ایران نقطه ثقل اقتصاد ایران است.

جهانگیری عدم ورود فناوری به کشور را از اتفاقات تلخ طی سال‌های تحریم دانست و تصریح کرد: یکی از تاکیدات رهبری در مورد قرار‌دادهای خارجی لزوم توجه به انتقال فناوری است که این امر در قرار‌دادهای نفتی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به بیماری‌های قدیمی اقتصاد ایران از جمله دولتی بودن و تکیه بر درآمدهای نفتی بیان کرد: به همین دلیل ما طی سال‌های طولانی اقتصاد ناپایدار و تورم دو رقمی داشته‌ایم که نتیجه آن مواجه ما با چالش‌های متعددی مانند بیکاری، رفاه و موقعیت اقتصادی در منطقه است.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به این‌که عده‌ای در فضای کنونی مخالف حرفه‌ای شده‌اند، ادامه داد: ما باید به کسانی که از روی دلسوزی انتقاد می‌کنند پاسخ داده و اصلاحات را در صورت نیاز اعمال کنیم تا تفاوتی بین آنها و کسانی که تبدیل به مخالف حرفه‌ای شده‌اند و نمی‌گذارند کاری پیش برود وجود داشته باشد.

جهانگیری همچنین خاطر نشان کرد: زمانی اقتصاد از اولویت‌های کشور نبود و هر کس از پایین آوردن مالیات و سرمایه‌گذاری‌ دفاع می‌کرد یا طرفدار سرمایه‌داری بود یا ضد انقلاب، اما امروز در مورد این امور به نتیجه رسیده‌ایم و موضوع اقتصاد اولویت اول نظام شده است که اقتصاد مقاومتی به عنوان سیاستی کلی مورد اتفاق‌نظر همه قرار گرفته است.

وی با اشاره به برخی انتقادات نسبت به بی‌توجهی دولت به اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: برخی می‌گویند دولت اقتصاد مقاومتی را کنار گذاشته و امور جاری خود را انجام می‌دهد انگار ما یک کار اداره امور داریم و یک کار اجرای سیاست مقاومتی.

جهانگیری تصریح کرد: ما یک برنامه ششم و یک برنامه اقتصاد مقاومتی نداریم، بلکه برنامه ششم توسعه مبتنی بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.
ادامه مطلب ...

هشدار عربستان به آمریکا

خبرگزاری مهر: عربستان سعودی به دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا و اعضای کنگره هشدار داده است که اگر کنگره لایحه‌ای را تصویب کند که طبق آن عربستان سعودی در دادگاههای آمریکا برای هرگونه نقش در حملات 11 سپتامبر 2001 مقصر و مسئول شناخته شود، به دارایی‌های صدها میلیارد دلاری خود در آمریکا چوب حراج می‌زند.

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز گزارش کرد، بنا به گفته مقامات دولت آمریکا و مشاوران کنگره از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه، دولت اوباما در کنگره اعمال نفوذ کرده تا تصویب این لایحه علیه سعودی‌ها را متوقف کنند.

این منابع می‌گویند که تهدیدات سعودی‌ها در هفته‌های اخیر موضوع اصلی مباحثات فشرده نمایندگان کنگره و مقامات وزارت خارجه و پنتاگون بوده‌ است و مقامات سعودی به سناتورها هشدار داده‌اند که تصویب لایحه مذکور پیامدهای دیپلماتیک و اقتصادی را برای آمریکا به همراه خواهد داشت.

طبق این گزارش، «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان ماه گذشته، پیام دولت عربستان را شخصاً در سفر به واشنگتن ابلاغ کرده است و به نمایندگان کنگره گفته است که عربستان سعودی مجبور می‌شود بیش از 750 میلیارد دلار از اوراق بهادار خود در خزانه‌داری آمریکا و دیگر دارایی‌هایش در آمریکا را قبل از آنکه توسط دادگاههای آمریکا بلوکه شوند، به فروش برساند.

نیویورک‌تایمز گزارش کرد، برخی از اقتصاددان‌های خارجی تردید دارند که عربستان چنین کاری را انجام دهند و می‌گویند اجرای چنین طرحی دشوار است و به فلج شدن اقتصاد عربستان منجر می‌شود.

طبق این گزارش، با اینحال، این تهدید یک نشانه دیگر از تشدید تنش‌ میان عربستان و آمریکا است.

طبق این گزارش، دولت اوباما که استدلال کرده است چنین لایحه‌ای تا حد زیادی آمریکا را در خارج از این کشور در معرض خطر قرار می‌دهد، به شدت در حال لابی‌ کردن علیه چنین لایحه‌ای است.

برخی از نمایندگان کنگره و خانواده‌های قربانیان حادثه تروریستی 11 سپتامبر از این اقدامات لابی‌گری دولت کنونی آمریکا خشمگین هستند و می‌گویند که دولت اوباما به طور مداوم از عربستان جانبداری می‌کند و به آنها اجازه نمی‌دهد تا حقیقت درباره نقش مقامات سعودی در این حادثه تروریستی را بفهمند.

از طرف دیگر، اوباما روز چهارشنبه هفته جاری برای نشست با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان و دیگر مقامات سعودی وارد ریاض می‌شود. هنوز مشخص نیست که نزاع در خصوص لایحه 11 سپتامبر در دستورکار نشست اوباما با مقامات سعودی قرار دارد یا خیر.

طبق گزارش نیویورک‌تایمزف سخنگوی سفارت عربستان در آمریکا درباره این گزارش هیچ‌گونه اظهارنظری نکرد.

مقامات سعودی مدتهای است که هرگونه نقش خود در توطئه 11 سپتامبر را انکار می‌کنند و کمیسیون 11 سپتامبر نیز می‌گوید هیچ شواهدی یافت نکرده‌اند که نشان دهد دولت عربستان بعنوان یک نهاد یا مقامات ارشد سعودی شخصاً سازمان تروریستی پشت حملات 11 سپتامبر را تأمین بودجه کرده است.

با اینحال منتقدان می‌گویند که سخنان محدود کمیسیون 11 سپتامبر این احتمال را برجای گذاشته است که برخی مقامات سعودی که چندان نیز ارشد نیستند یا بخشی از دولت عربستان احتمالاً نقشی را در این حادثه تروریستی داشته‌اند.

چندی پیش گزارشی منتشر شد مبنی بر آنکه کاخ سفید و مقامات اطلاعاتی آمریکا در صددند اسناد موسوم به «28 صفحه‌» را از حالت محرمانه خارج کنند که انتشار این اسناد از حمایت عربستان سعودی از هواپیماربایانی خبر می‌دهد که در حملات تروریستی 11 سپتامبر مشارکت داشتند.

سناتور سابق آمریکا موسوم به «باب گراهام» که به نوشتن این گزارش کمک کرد، به برنامه «60 دقیقه» گفت که این اطلاعات محرمانه، یک طرح کلی از شبکه‌ای از افرادی را نشان می‌دهد که به اعتقاد وی از هواپیماربایانی که در حادثه 11 سپتامبر مشارکت داشتند، حمایت می‌کردند.

وی تصریح کرد که هواپیماربایان هنگامی که در آمریکا بودند «به طور قابل ملاحظه‌ای» مورد حمایت عربستان سعودی و مؤسسات خیریه و افراد ثروتمند عربستان بودند.

هفته گذشته، دو سناتور کنگره لایحه‌ای را ارائه کردند که محدودیت‌هایی را در خصوص فروش تسلیحات آمریکا به عربستان به وجود می‌آورد.

خانواده‌های قربانیان 11 سپتامبر از دادگاههای آمریکا استفاده کرده‌اند تا خاندان سلطنتی آل سعود، بانکهای سعودی و خیریه‌های این کشور را در این حادثه تروریستی مسئول بدانند زیرا شاکیان این پرونده می‌گویند که نهادهای مذکور متهم به حمایت مالی از تروریسم هستند.

لایحه سنا، به وضوح مشخص می‌کند که مصونیتی که طبق قوانین آمریکا به کشورهای خارجی داده می‌شود، در مواردی که این کشورها به حملات تروریستی در خاک آمریکا و کشتن شهروندان آمریکایی متهم شوند، هیچ کاربردی ندارد.

در صورتی که این لایحه در هر دو مجلس سنا و نمایندگان آمریکا به تصویب درآید و به امضای رئیس‌جمهور آمریکا برسد، مسیری مشخص می‌شود که نقش عربستان در پرونده‌های حقوقی 11 سپتامبر مورد بررسی قرار گیرد.
ادامه مطلب ...