اس ام اس , مدل ,فال,دکوراسیون,آرایش و زیبایی

اس ام اس , مدل ,فال,دکوراسیون,آرایش و زیبایی

اس ام اس , مدل ,فال,دکوراسیون,آرایش و زیبایی

اس ام اس , مدل ,فال,دکوراسیون,آرایش و زیبایی

گرایش‌های رشته مهندسی مکانیک در کارشناسی ارشد



رشته مهندسی مکانیک, ارشد رشته مهندسی مکانیک, گرایش های رشته مهندسی مکانیک

مهندسی مکانیک در مقطع کارشناسی ارشد دارای گرایش های مختلفی است

 

معرفی رشته مهندسی مکانیک درمقطع کارشناسی ارشد
مهندسی مکانیک در مقطع کارشناسی ارشد دارای هفت گرایش اصلی است:
1- مهندسی مکانیک – طراحی کاربردی
2- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی
3- مهندسی مکانیک – ساخت تولید
4- مهندسی مکانیک – بیومکانیک
5- مهندسی مکانیک – سیستم محرکه خودرو
6- مهندسی مکانیک – سیستم‌های تعلیق ترمز و فرمان

7- مهندسی مکانیک – سازه بدنه خورد

 

همچنین فارغ‌التحصیلان مهندسی مکانیک می‌توانند برای دوره کارشناسی ارشد خود ۳ گرایش فرعی مهندسی مکانیک را نیز انتخاب کنند:
- سیستمهای انرژی و محیط زیست
- انرژی هسته‌ای
- مهندسی دریا

 

توانایی‌های لازم برای داوطلبان رشته مهندسی مکانیک
مکانیک بهشت ریاضیات است. این جمله زیبا از “لئوناردو اولر” ریاضیدان بزرگ سوئیسی بنیان‌گذار ارتباط تنگاتنگ ریاضیات با مکانیک است و همچنین مکانیک بخشی از علم فیزیک است. به همین دلیل دانشجوی مهندسی مکانیک باید در دو درس ریاضی و فیزیک قوی بوده و همچنین از هوش استعداد و قدرت تجسم خوبی برخوردار باشد. یک مهندس مکانیک بنا به مقتضیات رشته خود می‌بایست در محیط‌های تولیدی و در کارخانه‌ها اکثراً مشغول به کار گردد و در نتیجه باید توانایی کار در محیط‌های شلوغ و پرسروصدا و خشن و دور از شهر را داشته باشد.

 

انواع گرایش های رشته مهندسی مکانیک
-رشته مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی
در گرایش طراحی کاربردی مهندسی مکانیک هدف تربیت متخصصانی است که بتوانند در مراکز تولید و کارخانه‌ها، اجزاء و مکانیزم‌های ماشین آلات مختلف را طراحی کنند. در این گرایش به بررسی انواع نیروها، حرکت‌ها و تأثیر آنها در اجزاء مختلف ماشین پرداخته شده و بهترین حالت قطعه مورد نظر برای تمامی آن نیروها و گشتاورها برای برداشتن بهترین کارایی در عمر مناسب طراحی می‌گردد.

 

- رشته مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی
این رشته از مهندسی مکانیک در به کار بردن علوم و تکنولوژی مربوط جهت طرح و محاسبه اجزاء سیستمهایی که اساس کار آنها مبتنی بر تبدیل انرژی انتقال حرارت و جرم است به متخصصان کارایی لازم را می‌دهد و آنها را جهت فعالیت در صنایع مختلف مکانیک در رشته حرارت و سیالات آماده می‌سازد.

 

- رشته مهندس مکانیک گرایش ساخت و تولید
هدف ترتیب کارشناسانی است که با به کار بردن تکنولوژی مربوط به ابزارشناسی و ابزارسازی، ریخته‌گری، جوشکاری، فرم دادن فلزات و … کارگاه یا کارخانه‌های تولیدی آماده کار در زمینه ساخت و تولید ماشین‌آلات صنایع را طراحی کنند.

 

- مهندسی مکانیک گرایش بیومکانیک
بیومکانیک در واقع کاربرد علم مکانیک در بیولوژی (زیست‌شناسی) می‌باشد و در بیومکانیک هدف درک مکانیزم سیستمهای زنده است. در مورد یک اورگانیزم هم بیومکانیک کمک به درک عملکرد طبیعی آن، تخمین تغییرات در اورگانیزم و پیشنهاد روشهای مصنوعی در مورد آن می‌نماید. گرایش بیومکانیک توانایی طراحی و ساخت تجهیزات و مواد لوازم پزشکی، ایمپلنت‌ها، اورتزها و پروتزهای مناسب و سازگار با بدن موجود زنده‌ را به متخصصان می دهد.

 

- رشته مهندسی مکانیک گرایش سیستم محرکه خودرو – سیستم‌های تعلیق ترمز و فرمان – سازه بدنه خودرو
در این گرایش از مهندسی مکانیک، هدف تربیت متخصصانی در زمینه‌‌های مختلف اجزاء خودرو برای طراحی خودروهایی با مصرف سوخت و آلودگی بهینه و راحتی و آسایش بیشتر سرنشین و عمر مناسب در کاربردهای مختلف خودروها می‌باشد.

 

- سیستمهای انرژی و محیط زیست
هدف تربیت متخصصانی برای طراحی سیستمهای بهینه مصرف سوخت بر اساس معیارهای اقتصادی می‌باشد. متخصصان این رشته از مهندسی مکانیک با واحدهای مربوط به اقتصادی که می‌گذرانند بحث‌های مکانیکی مورد نیازی که فرا می‌گیرند به طراحی سیستمهای انرژی بر اساس بهینه مصرف انرژی و بهینه آلودگی محیط زیست می‌پردازند.

 

- مهندسی هسته‌ای
هدف تربیت متخصصانی برای طراحی و استفاده از انرژی هسته‌ای است و به ۳ گرایش پرتوپزشکی، طراحی راکتور و چرخ سوخت تقسیم می‌شود که در گرایش راکتور به تکنولوژی تولید سوخت هسته‌ای بر اساس طراحی راکتور مناسب و دینامیک راکتور صورت می‌گیرد. در گرایش چرخه سوخت به فرآیندهای سوخت هسته‌ای از استخراج از معدن تا لحظه‌ای که به سوخت تبدیل می‌شود پرداخته می‌شود و در گرایش پرتوپزشکی به استفاده از انرژی هسته‌ای در کاربردهای پزشکی از جمله MRI و CT scan و … پرداخته می‌شود.

 

- مهندسی دریا
هدف تربیت متخصصانی است که به طور تخصصی در ارتباط با کشتی و سازه‌های دریایی مثل اسکله‌ها و سکوهای نقتی متحرک مطالعه می‌کنند و طراحی بدنه، استحکام بدنه، سیستم‌های موتور گیربکس، پایداری کشتی در مقابل امواج جانبی کشتی و طراحی مربوط به ناوبری (مسیریابی کشتی) می‌پردازند.

 

ارشد رشته مهندسی مکانیک,رشته مهندسی مکانیک, گرایش های رشته مهندسی مکانیک

گرایش طراحی جامدات مهندسی مکانیک به بررسی انواع نیروها، حرکتها و تأثیر آنها می‌پردازد

 

- گرایش‌های رشته مهندسی مکانیک در مقطع لیسانس
رشته مهندسی مکانیک دارای سه گرایش، طراحی جامدات، حرارت و سیالات و ساخت و تولید در مقطع لیسانس است که گرایش طراحی جامدات مهندسی مکانیک به بررسی انواع نیروها، حرکتها و تأثیر آنها در اجزاء مختلف ماشین می‌پردازد و مهندس طراح جامدات با توجه به نیازهای جامع، دستگاهها و ماشین‌ها مختلف را طراحی می‌کند.

 

گرایش حرارت و سیالات رشته مهندسی مکانیک به تحلیل و طراحی سیستم از دیدگاه حرارتی سیالاتی می‌پردازد و مهندس طراح سیالات به طراحی سیستمهای برودتی و حرارتی و تأسیساتی در ساختمان‌ها و اماکن می‌پردازد. گرایش ساخت تولید به مسائل مربوط به ساخت بهینه و تولید با کیفیت بالا می‌پردازد و بیشتر به حل موضوعات و مشکلات فرآیندها و دستگاههای ساخت و تولید می‌پردازد.

 

-زمینه‌های اشتغال رشته مهندسی مکانیک
دانش مکانیک دانش زندگی است. در هر مجتمع و کارگاه صنعتی نیاز به فارغ‌التحصیل این رشته امری ضروری و مشهود است و با توجه به حرکتهای صنعتی این چند ساله اخیر کشور، مهندسین مکانیک بیش از پیش در گرداندن چرخ صنعت دخیل شده‌اند و راه همواره برای رشد و ترقی آنها باز است.

 

بازار کار رشته مهندسی مکانیک در خارج از کشور
چشم انداز شغلی رشته مهندسی مکانیک در خارج از کشور نیز بسیار امیدبخش و با استحکام است. برای مثال در ایالات متحده آمریکا رشد شغل‌ها و حرفه‌های مربوط به مهندسی مکانیک هر سال حدود ۱۶% (۳۵ هزار شغل) است و انتظار می‌رود این آهنگ رشد تا چند سال آینده هم حفظ شود. مهندسان مکانیک از روزگاران گذشته تا به امروز اغلب در بخش‌های صنعتی نقش عمده‌ای ایفا کرده و می‌کنند. همچنین صنعت پزشکی و داروسازی فرصت‌های شغلی جدید و هیجان‌انگیزی را برای مهندسان مکانیک به وجود آورده‌اند تا نیروها و دانش‌های زیستی را در هم بیامیزند.

 

زمینه های شغلی رشته مهندسی مکانیک
یک مهندس مکانیک در حال حاضر در زمینه‌های مختلفی می‌تواند فعالیت کند که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
- طراحی و ساخت تمامی ماشین‌آلات و قطعات آنها، اعم از ماشین‌آلات تولیدی تمامی صنایع، لوازم خانگی و تجهیزات پزشکی.
- طراحی و ساخت تجهیزات و سیستمهای انتقال و تصفیه آب، سیستم‌های مکانیکی و کنترلی پالایشگاه‌ها و کارخانجات شیمیایی.
- طراحی و ساخت تأسیسات حرارتی و برودتی ساختمانها و اماکن، بالابرها و آسانسورها و سیستم‌های حمل و نقل.
- ساخت ماشین‌آلات تلغیظ و بازیافت مواد مثل کمارخانجات قند، کاغذسازی، سیمان، نساجی، نمک و کنستانتره.
- طراحی و ساخت وسایل و تجهیزات حمل و نقل زمینی، دریایی و هوایی.
- ساخت تجهیزات دفاعی مانند تانک، راکت، اژدر و پلهای متحرک.
- ساخت روبات‌ها، بازوهای مکانیکی و سیستم‌های تولید.
- در ضمن یک مهندس مکانیک می‌تواند به‌عنوان کارشناس و مشاور فنی در بانک‌ها، شرکت‌های سرمایه‌گذاری و بیمه و شرکت‌های بازرسی و نظارت امور بین‌المللی فعالیت بکند.

منبع : unp.ir




گرایش های کارشناسی ارشد مجموعه مهندسی مکانیک | 3گام
http://3gaam.com/field/content/18/%DA%AF%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D9%85%D8%AC%D9%85%D9%88%D8%B9%D9%87-%D9%85%D9%87%D9%86%D8%AF%D8%B3%DB%8C-%D9%85%D9%83%D8%A7%D9%86%D9%8A%D9%83
کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک در دانشگاه های ایران به 5 گرایش و چندین زیرگرایش تقسیم می شود که عبارتند از: گرایش ساخت و تولید، گرایش طراحی کاربردی، ...

: رشته مهندسی مکانیک - دانشنامه رشد
http://daneshnameh.roshd.ir/mavara/mavara-index.php?page=%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87+%D9%85%D9%87%D9%86%D8%AF%D8%B3%DB%8C+%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%86%DB%8C%DA%A9
رشته مهندسی مکانیک دارای سه گرایش «طراحی جامدات ، حرارت و سیالات، ساخت و تولید» ... ادامه تحصیل تا سطح کارشناسی ارشد و دکتری در داخل یا خارج از کشور وجود دارد.

گرایشها و موقعیتهای شغلی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک
http://www.modaresanesharif.ac.ir/%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%DA%A9%D8%AA%D8%A8-%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%86%DB%8C%DA%A9/397
از بین گرایش های کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک 3 گرایش اول نسبتاً طرفداران ... پذیرش در رشته های مهندسی تسلیحات و مهندسی طراحی و ساخت خودروهای نظامی فقط ...

گرایش های کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک | موسسه پارسه
http://www.parseh.ac.ir/node/173
گرایش طراحی جامدات به طراحی ماشین آلات و اجزای آنها، ارتعاشات ماشین آلات، .... بررسی نیاز و توانایی های فرد متناسب با رشته مهندسی مکانیک و ترسیم چشم انداز ...

کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک - کارشناسی ارشد|دکتری
http://mahan.ac.ir/showpages/386/%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D9%85%D9%87%D9%86%D8%AF%D8%B3%DB%8C-%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%86%DB%8C%DA%A9
چون رشته مهندسی مکانیک در برگیرنده همه علوم و فنون است که با ، تبدیل حرکت و انجام کار ... مهندسی مکانیک دارای گرایشهای مهم طراحی کاربردی جامدات، حرارت و سیالات ...

معرفی گرایشهای کارشناسی ارشد رشته مکانیک - سایت ...
http://mechanicals.tebyan.net/post/4
معرفی رشته مهندسی مکانیک. مهندسی مکانیک را شاید به توان از دیدگاه تنوع موضوعات تحت پوشش ، جامعترین رشته مهندسی به شمار آورد. چون رشته مهندسی مکانیک در ...

دانشکده مکانیک - برنامه و دروس گرایش های کارشناسی ارشد
http://www.mech.sharif.ir/web/mechfa/msc-program
دانشکده مکانیک; برنامه آموزشی ... برنامه دروس گرایشهای کارشناسی ارشد (ورودی 92 و مابعد). گرایش تبدیل انرژی · گرایش طراحی کاربردی · گرایش مهندسی دریا.

ﻫﺎی اﻳﺮان ﻫﺎی ﻣﻬﻨﺪﺳﻲ ﻣﻜﺎﻧﻴﻚ در داﻧﺸﮕﺎه ﮔﺮاﻳﺶ
http://www.uok.ac.ir/_UOKPortal/Documents/%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%8A%D8%B4%D9%87%D8%A7%D9%8A%20%D9%85%D9%87%D9%86%D8%AF%D8%B3%D9%8A%20%D9%85%D9%83%D8%A7%D9%86%D9%8A%D9%83%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%A7%D9%8A%D8%B1%D8%A7%D9%86_20130313_105434.pdf
Mar 13, 2013 - ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﻲ. : 1 -1-. ﮔﺮاﻳﺶ. ﻫﺎی ﻋﻤﻮﻣﻲ. : در اﻳﺮان رﺷﺘﻪ ﻣﻬﻨﺪﺳﻲ ﻣﻜﺎﻧﻴﻚ دارای ﺳﻪ ﮔﺮاﻳﺶ ... ارﺷﺪ و دﻛﺘﺮ. ی. در. داﺧﻞ. ﻳ. ﺎ ﺧﺎرج از ﻛﺸﻮر وﺟﻮد دارد . در ا. ﻳ. ﻦ رﺷﺘﻪ زﻣ. ﻴ. ﻨﻪ اﺷﺘﻐﺎل و.

معرفی رشته مهندسی مکانیک(تمامی گرایش ها) - پرتال دانشگاهی
http://www.unp.ir/article/university/technical-courses/2778
Apr 13, 2015 - مهندسی مکانیک‌ دارای‌ گرایش‌های‌ "طراحی‌ جامدات‌" ، "حرارت‌ و سیالات‌" ، "ساخت‌ و .... منابع کارشناسی ارشد رشته مکانیک - منابع ضرایب ظرفیت پذیرش

معرفی رشته مهندسی مکانیک درمقطع کارشناسی ارشد
http://shabaneh.ir/moarefi-reshte-arshad-mechanci.html
معرفی رشته مهندسی مکانیک درمقطع کارشناسی ارشد گرایش‌ها و ابعاد مختلف این رشته در کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک در مقطع کارشناسی ارشد دارای هفت گرایش ...

معرفی رشته مهندسی مکانیک - تبدیل انرژی
https://www.um.ac.ir/Faculty-wndMore-cid-283-id-31.html
معرفی رشته مهندسی مکانیک - تبدیل انرژی - مقطع کارشناسی ارشد. از آنجائیکه در برنامه کارشناس مهندسی مکانیک در حرارت و سیالات، طراحی کلیه موارد و تحقیق در ...

چگونه رتبه یک کنکور کارشناسی ارشد مکانیک شدم؟
http://daneshjooonline.com/newsDetails.php?newsId=2172
مکانیک یکی از رشته های فنی مهندسی است که معمولا به همراه رشته برق و عمران جزو ... ولی گرایش من در دوره کارشناسی ارشد طراحی کاربردی است که این گرایش خود شامل ...

منابع کارشناسی ارشد و گرایشهای ان و ضرایب در رشته مکانیک
http://cardesign.blogfa.com/post-29.aspx
طراحی خودرو و مهندسی مکانیک - منابع کارشناسی ارشد و گرایشهای ان و ضرایب در رشته مکانیک - درباره مهندسی مکانیک دروس ارائه شده در دانشگاه و صنعت خودروسازی ...

کارشناسی ارشد سیستم محرکه خودرو - صفحه نخست
http://iranianpath.com/Masters/Mechanical-Engineering/Propulsion-system/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85-%D9%85%D8%AD%D8%B1%DA%A9%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D9%88-%D9%85%D8%B4%D8%A7%D8%BA%D9%84-%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%B72591.html
در رشته مکانیک گرایش سیستم محرکه خودرو، مهندسین در جهت طراحی بهینه موتور برای کاهش مصرف سوخت و بهبود پارامترهای عملکردی موتور نظیر توان و گشتاور تلاش ...

کارشناسی ارشد تبدیل انرژی - صفحه نخست
http://iranianpath.com/Masters/Mechanical-Engineering/Energy-Conversion/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D8%AA%D8%A8%D8%AF%DB%8C%D9%84-%D8%A7%D9%86%D8%B1%DA%98%DB%8C-%D9%88-%D9%85%D8%B4%D8%A7%D8%BA%D9%84-%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%B72587.html
معرفی کامل رشته کارشناسی ارشد تبدیل انرژی، برنامه درسی(سرفصل) و تعداد واحد ... رشته مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی، به مسایل مربوط به حرارت و سیالات می ...

گرایش های کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک - صفحه نخست
http://iranianpath.com/Masters/Mechanical-Engineering/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%DA%AF%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D9%85%D9%87%D9%86%D8%AF%D8%B3%DB%8C-%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%86%DB%8C%DA%A92586.html
معرفی گرایش های کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک، برنامه درسی مهندسی مکانیک، سرفصل دروس مهندسی مکانیک، دانشگاه های پذیرنده ارشد مهندسی مکانیک، رشته های ...

مهندسی خودرو - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%D9%87%D9%86%D8%AF%D8%B3%DB%8C_%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88
مهندسی تکنولوژی مکانیک گرایش خودرو؛ برای دانشجویان دیپلم هنرستان; مهندسی ... نکته قابل توجه آنکه در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، این رشته به سه گرایش ...

منابع کنکور ارشد مکانیک - کنکور ارشد مهندسی مکانیک 94
http://mechan.blogsky.com/1392/02/19/post-14/
مهندسی مکانیک در مقطع کارشناسی ارشد به شش گرایش کلی تقسیم می‌شود: ... و اما اگر بخواهید در کنکور ارشد این رشته پذیرفته شوید باید درسهای زیر را خوب بخوانید.

دانشکده مهندسی مکانیک - معرفی گروهها-گروه مهندسی مکانیک
http://mechanic.tabrizu.ac.ir/fa/contents/Groups/1/%DA%AF%D8%B1%D9%88%D9%87.%D9%85%D9%87%D9%86%D8%AF%D8%B3%DB%8C.%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%86%DB%8C%DA%A9.html
این گروه علاوه بر پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی، در مقاطع کارشناسی ارشد و ... ردیف. نام رشته یا گرایش. مقطع تحصیلی. تعداد دانشجو. 1. مکانیک. کارشناسی. 565.

گروههای آموزشی-گروه مکانیک-مقاطع رشته-گرایش ها - دانشکده ...
http://eng.iauctb.ac.ir/fa/contents/group-edu/mecanic/maghate-mec/%D9%85%D9%82%D8%A7%D8%B7%D8%B9.%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87.%DA%AF%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B4.%D9%87%D8%A7.html
کارشناسی پیوسته. مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی. کارشناسی ارشد ناپیوسته. مهندسی مکانیک - طراحی کاربردی. کارشناسی ارشد ناپیوسته. مهندسی پزشکی گرایش ...

گرایشهای مقطع کارشناسی ارشد | سایت شخصی مرتضی صفری ...
http://safarifard.ir/%DA%AF%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%87%D8%A7/
گرایش های کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک در دانشگاه های ایران به هشت گرایش تقسیم می شود که عبارتند از: مهندسی.

دوره ﻣﺸﺘﺮک ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﯽ ارﺷﺪ ﻣﻬﻨﺪﺳﯽ ﺧﻮدرو آﺷﻨﺎﯾﯽ ﺑﺎ ﻣﻌﺘﺒ - دانشگاه ...
http://www.kntu.ac.ir/Portals/gradufa/download_phd/khodrot.pdf
داﻧﺸﮑﺪه ﻣﻬﻨﺪﺳﯽ ﻣﮑﺎﻧﯿﮏ داﻧﺸﮕﺎه ﺻﻨﻌﺘﯽ ﺧﻮاﺟﻪ ﻧﺼﯿﺮاﻟﺪﯾﻦ ﻃﻮﺳﯽ و ... ﺎط و ﻫﻤﮑﺎری ﺑﺎ داﻧﺸﮕﺎه ﮐﯿﻨﮕﺰﺗﻮن در ﻗﺎﻟﺐ ﺑﺮﮔﺰاری دوره ﻣﺸﺘﺮک ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﯽ ارﺷﺪ ﻣﻬﻨﺪﺳﯽ. ﺧﻮدرو ﮔﺎم دﯾﮕﺮی ... در رﺷﺘﻪ ﻫﺎی ﻣﻬﻨﺪﺳﯽ ﻣﮑﺎﻧﯿﮏ.

معاون آموزشی - دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
http://www.kntu.ac.ir/ShowPage.aspx?page_=form&lang=1&sub=0&PageId=416&tempname=KhajeNasirTheme1
"رشته های علوم پایه درمقطع کارشناسی". فیزیک. شیمی کاربردی. ریاضی کاربردی. ریاضی محض. "رشته های مهندسی در مقطع کارشناسی ارشد". مهندسی برق- الکترونیک.

چارت کارشناسی ارشد طراحی.docx
http://iausr.ac.ir/Files/silabes-arshad-mohandesi-mekanik-tarahi-karbordi.PDF
ﻓﻬﺮﺳﺖ دروس رﺷﺘﻪ. ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﯽ ارﺷﺪ ﻧﺎﭘﯿﻮﺳﺘﻪ. ﻣﻬﻨﺪﺳﯽ ﻣﮑﺎﻧﯿﮏ. ﻃﺮاﺣﯽ ﮐﺎرﺑﺮدی. ﮔﺮاﯾﺶ. ﮏ،ﯿﻨﺎﻣﯾد. ﮐﻨﺘﺮل. و. ارﺗﻌﺎﺷﺎت. درس ﭘﯿﺶ. ﻧﯿﺎز. ﺗﻌﺪاد. واﺣﺪ. ﻧﺎم درس. ردﯾﻒ. ﻋﻤﻠﯽ. ﻧﻈﺮی. اﺻﻠﯽ. (. اﺟﺒﺎری. 9: ). واﺣﺪ. ----.

همگام سنجش ) مهندسی مکانیک)
http://sanjeshserv.ir/hamgam/course.aspx?id=uwu5hrsMG84=
... آزمایشی، معرفی گرایش های کارشناسی ارشد ، ارائه آمار قبولی (رتبه، تراز و . ... پرسش : ضمن عرض سلام بنده در ورودی مهر 91 در رشته عمران دوره روزانه پذیرفته شده بودم ...

آشنایی با رشته های کارشناسی ارشد - مجموعه فنی و مهندسی ...
http://www.sanjeshdanesh.com/?p=576
در مورد گرایش های الکترونیک و مهندسی پزشکی عدم تسلط بر مطالب دروس ..... در ادامه به معرفی رشته مهندسی صنایع و گرایشهای مربوطه در کارشناسی ارشد می‌پردازیم:.

دانشکده ها | دانشگاه شیراز
http://shirazu.ac.ir/fa/Amuzesh/Schools
از سال ۱۳۷۴، به تدریج رشته های فلسفه و کلام اسلامی، علومِ قرآن و حدیث و «فقه و مبانیِ .... در اولین قدم رشته کارشناسی ارشد نانو مهندسی شیمی در دانشکده نوگشایی شد و ...

آشنایی با دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه اراک
http://ww2.araku.ac.ir/~d_technology/site/1.htm
همچنین در رشته های مهندسی برق گرایش قدرت و مکانیک در گرایش مکاترونیک در سال تحصیلی1389 در مقطع کارشناسی ارشد با پذیرش دانشجو آغاز بکار نمود. هم اکنون ...

گروه مهندسی مکانیک - دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس
http://pardisiau.ac.ir/tabid/99/Default.aspx
رشته, گرایش, مقطع, چارت درسی, سرفصل وزارت علوم. مکانیک خودرو, مهندسی ... مهندسی مکانیک, طراحی کاربردی, کارشناسی ارشد ناپیوسته, دانلود · دانلود. مهندسی ...

دانشکده فنی و مهندسی .::. گروه مکانیک
https://eng.qut.ac.ir/mechanics-fa.htm
در سال 1392 در سطح کارشناسی ارشد مکانیک- طراحی کاربردی اقدام به پذیرش ... با رشته مهندسی مکانیک فعالیت می کند و به عنوان یکی از اولین رشته های دانشگاه، همواره ...

مصاحبه با رتبه 41 رشته مهندسی مکانیک گرایش طراحی ...
http://konkur.in/10049/%D9%85%D8%B5%D8%A7%D8%AD%D8%A8%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D9%87-41-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D9%85%D9%87%D9%86%D8%AF%D8%B3%DB%8C-%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%86%DB%8C%DA%A9-%DA%AF%D8%B1%D8%A7.html
مصاحبه با رتبه 41 رشته مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی درکنکور ارشد 92 مجید کامرانی فر. ... جزئیات کنکور کارشناسی ارشد 95 / کاهش تعداد داوطلبان آزمون.

دانشکده ها و مراکز آموزشی - دانشگاه صنعتی امیرکبیر
http://aut.ac.ir/www/aut/main/?f=p0&s=departments&l=3
هم اکنون این واحد دانشگاهی در دوره کارشناسی در رشته های مهندسی شیمی - گرایش ... این دانشکده در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در زمینه های مهندسی خاک و ...

بازار کار و آینده شغلی گرایش مهندسی مکانیک سنگ - صفحه ...
http://madan.mahanportal.ir/StudentCP/MoshaverDetail.aspx?ID=125580&t=%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%B4%D8%BA%D9%84%DB%8C-%DA%AF%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%85%D9%87%D9%86%D8%AF%D8%B3%DB%8C-%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%86%DB%8C%DA%A9-%D8%B3%D9%86%DA%AF
جهت تکمیل فرم مشاوره رایگان دوره آمادگی کارشناسی ارشد کلیک نمایید ... رشته مهندسی مکانیک سنگ یکی از گرایش های مهندسی معدن است که به طور ویژه به بحث رفتار ...

درباره دانشگاه - دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد
http://www.iaun.ac.ir/about
300+ items - از موفقیت های این دانشگاه همین بس که در امتحان جامع پزشکی سال ...

معرفی رشته - دانشگاه علم و صنعت ایران - دانشکده مهندسی خودرو
http://www.iust.ac.ir/page.php?slct_pg_id=13937&sid=21&slc_lang=fa
بعضا برخی از علوم مهندسی مانند مکانیک، برق، عمران که از دل علوم پایه منفک‌شده بود، نیز ... رشته مهندسی خودرو دارای سه گرایش مختلف قوای محرکه، سیستم تعلیق و سازه و بدنه .... در مقطع کارشناسی ارشد به دکترا کاملا شناخته شده است و بسیاری از ...

بیوسیستم چیست؟! :: .:پایگاه تخصصی مکانیک بیوسیستم ...
http://biosystem.blog.ir/page/biosystem
گرایش انرژی های تجدید پذیر رشته ی مهندسی مکانیک بیوسیستم، هم پوشانی .... بنده دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه شیراز رشته مکانیک بیوسیستم_گرایش طراحی ...

معرفی دانشکده فنی مهندسی
http://www.sku.ac.ir/Departments/Department_IntroduceForm.aspx?DepartmentID=9
در حال حاضر حدود 470 نفر دانشجو در رشته مهندسی مکانیک، حدود 530 دانشجو در رشته مهندسی برق، حدود 330 ... دوره کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک – طراحی کاربردی.

آنا | 8 رشته گرایش در مقطع کارشناسی ارشد برای دانشگاه آزاد ...
http://www.ana.ir/news/56034
Oct 1, 2015 - 8 رشته گرایش در مقطع کارشناسی ارشد برای دانشگاه آزاد اسلامی فومن و شفت ... مهندسی مکانیک گرایش طراحی، مهندسی فناوری اطلاعات گرایش تجارت ...

دوره کارشناسی ارشد | دانشکده مهندسی کشاورزی
https://agri.iut.ac.ir/fa/groups/19/page/581
دوره کارشناسی ارشد - گرایش طراحی ماشین‌های کشاورزی بطور کلی، دانشجویان فارغ‌التحصیل در دوره کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکانیک بیوسیستم گرایش طراحی ...

دانشگاه سیستان و بلوچستان -مهندسی مکانیک
http://www.usb.ac.ir/Units.aspx?Culture=fa-ir&UnitID=78
دوره کارشناسی ارشد تبدیل انرژی در گروه مهندسی مکانیک در سال1374 دانشجو ... مقطع کارشناسی در دو گرایش حرارت وسیالات و جامدات 270 نفر، مقطع کارشناسی ارشد در دو ...

دانشگاه بین المللی امام خمینی گروه مهندسی مکانیک
http://www.ikiu.ac.ir/fa/page-view.php?pid=305
Oct 4, 2015 - رج, مقطع تحصیلی, عنوان رشته, سرفصل دروس, زمان تأسیس. 1, کارشناسی, مهندسی مکانیک, 1381. 2, کارشناسی ارشد, مهندسی مکانیک گرایش ساخت و ...

لیست برنامه درسی رشته های دوره کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ...
http://sep.iau.ir/silabes/5.asp
65119, دامپزشکی, کنترل بهداشتی و کیفی مواد غذایی, کارشناسی ارشد .... 25242, فنی و مهندسی, مهندسی پزشکی گرایش مهندسی توانبخشی, کارشناسی ارشد.

رشته های مقطع کارشناسی ارشد - دانشگاه آزاد اسلامی شیراز
http://www.iaushiraz.ac.ir/fa/introduction/left/fields/ms.html
صفحه نخست; معرفی دانشگاه; دانشکده ها; معاونت ها; سامانه ها; لینک های مفید ... رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی شیراز ... مهندسی پلیمر - صنایع پلیمر.

دانشکده فنی و مهندسی واحد اهواز - چک لیست درسی
http://eng.iauahvaz.ac.ir/fa/contents/Course-List/%DA%86%DA%A9.%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA.%D8%AF%D8%B1%D8%B3%DB%8C.html
رشته ها و گروهها. |. معرفی .... کار‌شناسی پیوسته مکانیک (گرایش حرارت و سیالات). مکانیک خودرو ... راهنمای تدوین و نگارش پایان نامه‌های کار‌شناسی ارشد مهندسی مکانیک.

در دوره ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﻲ ارﺷﺪ اﻃﻼﻋﺎﺗﻲ در ﻣﻮرد ﮔﺮاﻳﺶ ﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ ر
http://mhriau.ac.ir/_1/documents/92/%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA%D9%8A%20%D8%AF%D8%B1%20%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF%20%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%8A%D8%B4%20%D9%87%D8%A7%D9%8A%20%D9%85%D8%AE%D8%AA%D9%84%D9%81%20%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87%20%D9%85%D9%87%D9%86%D8%AF%D8%B3%D9%8A%20%D8%B4%D9%8A%D9%85%D9%8A%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%87%20%D9%83%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%D9%8A%20%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%AF.pdf
وﻧﺪ ﺟﺎن و ﺧﺮد. اﻃﻼﻋﺎﺗﻲ در ﻣﻮرد ﮔﺮاﻳﺶ ﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ رﺷﺘﻪ ﻣﻬﻨﺪﺳﻲ ﺷﻴﻤﻲ. در دوره ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﻲ ارﺷﺪ. دوره ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﻲ ارﺷﺪ. ﻣﻬﻨﺪﺳﻲ ﺷﻴﻤﻲ ﻋﻤﻮﻣﺎً ﺷﺎﻣﻞ. 32. واﺣﺪ درﺳﻲ در ﭼﻬﺎر ﻧﻴﻢ. ﺳﺎل ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ اﺳﺖ ﻛﻪ از. اﻳﻦ ﺗﻌﺪاد. 6.

رشته های تحصیلی - دانشگاه صنعت نفت
http://www.put.ac.ir/HomePage.aspx?TabID=5027&Site=PUT&Lang=fa-IR
30+ items - تور مجازی دانشگاه · دانشگاه صنعت نفت · آموزش رشته های تحصیلی ...

رشته های مصوب - وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
http://www.msrt.ir/fa/prog/Pages/ApprovedCourses.aspx
دکتری علوم و مهندسی آب هیدروانفورماتیک.pdf. دکتری علوم و مهندسی آب هیدروانفورماتیک. علوم و مهندسی آب- هیدروانفورماتیک, گروه کشاورزی ومنابع طبیعی, دکتری ...

معرفی دانشکده - دانشگاه صنعتی ارومیه - دانشکده مهندسی مکانیک
http://www.uut.ac.ir/page.php?slct_pg_id=141&sid=3&slc_lang=fa
رشته. گرایش. مقطع. مهندسی مکانیک. جامدات. کارشناسی. مهندسی مکانیک. سیالات. کارشناسی ... کارشناسی ناپیوسته. مهندسی مکانیک. طراحی کاربردی. کارشناسی ارشد.

کارشناسی ارشد رشته مکانیک - منابع ضرایب ظرفیت پذیرش
http://www.zamannews.ir/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85-%D9%86%D9%88%D8%B1-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF-%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%B1%DB%8C-66/66428-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%86%DB%8C%DA%A9-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%A8%D8%B9-%D8%B6%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%A8-%D8%B8%D8%B1%D9%81%DB%8C%D8%AA-%D9%BE%D8%B0%DB%8C%D8%B1%D8%B4
Jan 14, 2016 - رشته مهندسی مکانیک دارای سه گرایش، طراحی جامدات، حرارت و سیالات و ساخت و تولید در مقطع کارشناسی است که گرایش طراحی جامدات به بررسی انواع ...

رشته ها و گرایش ها
http://iaumajlesi.ac.ir/ed-affairs/2015-06-23-03-58-19
رشته ها و گرایش ها. کارشناسی ارشد ناپیوسته. 1- مهندسی مکاترونیک – اتوماتیک و ... 10- مهندسی مکانیک – ساخت و تولید. 11- مهندسی مواد - جوشکاری. 12- مهندسی مواد ...

رشته های مقطع کارشناسی ارشد - پردیس البرز دانشگاه تهران
http://alborz.ut.ac.ir/MscCourses.php
رشته تحصیلی, ردیف. مهندسی داروسازی, ۱. مهندسی صنایع, ۲. مهندسی برق - مخابرات گرایش سیستم, ۳. مهندسی مکاترونیک, ۴. مهندسی مکانیک - ساخت و تولید, ۵. مهندسی ...

پورتال دانشگاه پیام نور-دانشکده فنی و مهندسی و فرزندا
http://www.pnu.ac.ir/portal/Home/Default.aspx?CategoryID=3a3d26a0-7a6c-4136-8d81-0608ac261c68
در دوره کارشناسی ارشد نیز در رشته‌های مهندسی کامپیوتر (نرم افزار) و مهندسی صنایع (گرایش‌صنایع) اقدام به ... -در مقطع دکتری: رشته‌ مهندسی عمران گرایش راه وترابری.

دانشکده‌ی فنی و مهندسی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان
http://www.liau.ac.ir/faculties/fany-colleg.html
در مقطع کارشناسی ارشد گرایشهای مهندسی برق- قدرت و مهندسی برق- الکترونیک در این دانشکده دانشجو می پذیرد و در مقطع دکتری دانشجویان در رشته مهندسی برق قدرت ...

مهندسی برق - کارشناسی ارشد و دکتری نصیر
http://nasir.ir/Default.aspx?tabid=244
... مهندسی کامپیوتر · مهندسی عمران · فناوری اطلاعات · مهندسی صنایع · مجموعه مدیریت · حسابداری · صنایع-دوگرایش · مدیریت اجرایی MBA · همایش مهندسی عمران. انتشارات.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد - آرایش ترمی
http://www.iaulamerd.ac.ir/?siteid=1&fkeyid=&siteid=1&pageid=131
رشته های دکتری و کارشناسی ارشد. ردیف. نام رشته. دانلود. 1. شیمی گرایش تجزیه. دانلود. 2 ... دانلود. 3. مهندسی شیمی گرایش صنایع پالایش-پتروشیمی- گاز. فرم پروژه.

دانشکده های مهندسی هوافضای ایران :: پرتال هوافضای ایران
http://www.iranhavafaza.com/index/category/7
دانشکده‌ی مهندسی مکانیک و هوافضای دانشگاه صنعتی مالک اشتر در سال 1365 با کسب ... دانشکده‌ی مهندسی مکانیک است که در مقطع کارشناسی ارشد هوافضا در گرایش‌های ...

همه چیز درباره مهندسی مکانیک و گرایش های آن(جامدات،سیالات ...
http://assistmake.blogfa.com/post/12/%D9%87%D9%85%D9%87-%DA%86%DB%8C%D8%B2-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%85%D9%87%D9%86%D8%AF%D8%B3%DB%8C-%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%86%DB%8C%DA%A9-%D9%88-%DA%AF%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D9%86(%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%AA%D8%8C%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA%D8%8C%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D9%88%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D9%88-
رشته مهندسی مکانیک در برگیرنده تمامی علوم و فنونی است که با تولید، تبدیل و .... آن موفق به اخذ گواهینامه کارشناسی ارشد پیوسته در رشته مهندسی مکانیک شدند.

وبلاگ تخصصی مهندسی مکانیک - راهنمای آزمون کارشناسی ارشد
http://engineer.blogfa.com/cat-10.aspx
وبلاگ تخصصی مهندسی مکانیک - راهنمای آزمون کارشناسی ارشد - مجموعه مقالات ، کتب ، حل المسائل ، نرم افزار و در ... معرفی رشته مهندسی مکانیک درمقطع کارشناسی ارشد.

پذیرش دانشجو در رشته های جدید کارشناسی ارشد - دانشگاه آزاد ...
http://www.iauneyriz.ac.ir/fa/news/2/bodyView/263/%D9%BE%D8%B0%DB%8C%D8%B1%D8%B4.%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%AC%D9%88.%D8%AF%D8%B1.%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87.%D9%87%D8%A7%DB%8C.%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF.%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C.%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%AF.html
Oct 6, 2015 - پذیرش دانشجو در رشته های جدید کارشناسی ارشد. (حقوق خصوصی، مهندسی مکانیک تبدیل انرژی، حسابداری- مدیریت مالی و ...) خبرگزاری آنا: دانشگاه ...

رشته های موجود در دانشگاه | دانشگاه صنعتی شیراز
http://www.sutech.ac.ir/fa/node/489
مهندسی الکترونیک. مهندسی کنترل. ۲. دانشکده مهندسی فناوری اطلاعات. دکترا. مهندسی فناوری اطلاعات شبکه های کامپیوتری. کارشناسی ارشد. مهندسی کامپیوتر- نرم ...

مکانیک- گروه مهندسی طراحی کاربردی - دانشگاه صنعتی اراک
http://www.arakut.ac.ir/index.php/2014-04-22-09-19-29/2014-06-08-13-06-07/2014-06-08-13-06-51/254-2014-07-30-10-09-36.html
معرفی رشته مهندسی مکانیک - طراحی کاربردی در مقطع کارشناسی ارشد ... از بین گرایشهای مختلف مهندسی مکانیک، گرایش طراحی جامدات، به بررسی انواع نیروها، حرکتها ...

دانشگاه آزاد اسلامی قزوین /چارت کلی دروس دانشکده مهندسی صنایع
https://www.qiau.ac.ir/Affairs/Educational/course%20chart/Industrial/Industrial.aspx
دکتری تخصصیکارشناسی ارشدکارشناسی پیوستهکارشناسی ناپیوستهکاردانی ... رشته دکتری مهندسی صنایع با 3 گرایش; چارت آموزشی دکتری تخصصی مهندسی ...

منابع امتحانی و ضرایب آزمون کارشناسی ارشد مکانیک – کل گرایش ها ...
http://www.daneshju.ir/forum/f1256/t154228.html
Mar 21, 2012 - موارد امتحانی و ضرایب آزمون کارشناسی ارشد مکانیک برای کل گرایش ها به شرح زیر ... کارشناس مهندسی مکانیک; تاریخ عضویت: 14-Feb-2011; رشته ...

ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ درﺳﻲ و ﺳﺮﻓﺼﻞ دروس ﻣﺸﺨﺼﺎت ﻛﻠﻲ ﻣﻜﺎﻧﻴﻚ ﺑﻴﻮﺳﻴﺴ - دانشگاه آزاد ...
http://iaueghlid.ac.ir/UploadFiles/d5.pdf
1. ﺑﺴﻤﻪ ﺗﻌﺎﻟﻲ. ﻣﺸﺨﺼﺎت ﻛﻠﻲ. ، ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ درﺳﻲ و ﺳﺮﻓﺼﻞ دروس. رﺷﺘﻪ. ﻣﻬﻨﺪﺳﻲ. ﻣﻜﺎﻧﻴﻚ ﺑﻴﻮﺳﻴﺴﺘﻢ. دوره ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﻲ. ارﺷﺪ. در ﺳﻪ. ﮔﺮاﻳﺶ. : ﻃﺮاﺣﻲ ﻣﺎﺷﻴﻦ. ﻫﺎی ﻛﺸﺎورزی. اﻧﺮژی. ﻫﺎی ﺗﺠﺪﻳﺪﭘﺬﻳﺮ. ﻓﻨﺎوری ﭘﺲ از ﺑﺮداﺷﺖ ...

متن اطلاعیه - دانشگاه صنعتی سهند
http://www.sut.ac.ir/estd/Articles/4/1.docx
آگهی تمدید پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد بدون آزمون سال 1394 دانشگاه صنعتی سهند ... در رشته گرایش های زیر از بین داوطلبان واجد شرایط دانشجوی کارشناسی ارشد می پذیرد: مهندسی شیمی (گرایشهای فرایندهای جداسازی، بیوتکنولوژی، مهندسی صنایع ...

دانشکده فنی و مهندسی
http://eng.ui.ac.ir/
دفاع ازپایان نامه کارشناسی ارشد آقای محمدصدیقی مهندسی برق ( قدرت - سیستم) ... معرفی دانشکده. دانشکده فنی و مهندسی در سال ۱۳۶۷ با سه رشته در مقطع کارشناسی : مهندسی کامپیوتر(نرم افزار)، مهندسی کامپیوتر(سخت افزار)و مهندسی عمران (نقشه برداری) و ...

دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر - مکانیک
http://www.iaushab.ac.ir/index.aspx?siteid=1&pageid=246
رشته های گروه در کاردانی: تاسیسات حرارتی و برودتی; مکانیک خودرو. رشته های گروه در کارشناسی ارشد: مهندسی مکاترونیک گرایش اتوماتیک و کنترل تولید; مهندسی ...

ثبت نام در دانشگاه کاردانی-کارشناسی-کارشناسی ارشد
http://www.iauazar.ac.ir/reshteha.aspx
3- معماری. 4- برق- قدرت گرایش تولید. 5- کاردان فنی برق- مخابرات. 6- کاردان ... بر رشته های فوق این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد در رشته های برق و عمران دانشجو می ...

قابل توجه دانشجویان کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکانیک(کلیه ...
http://mechanic.semnan.ac.ir/index.aspx?fkeyid=&siteid=14&pageid=8005&newsview=7048
Jul 4, 2015 - قابل توجه دانشجویان کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکانیک(کلیه گرایش ها). به اطلاع دانشجویان محترم کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک (تبدیل انرژی ...

معرفی رشته مهندسی مکانیک - تبدیل انرژی - مقطع کارشناسی ...
http://en.asghari.loxblog.com/post/7/profile.php
معرفی رشته مهندسی مکانیک - تبدیل انرژی - مقطع کارشناسی ارشد - ... مهندسی مکانیک شاخه‌ای از مهندسی است که با طراحی، ساخت و راه‌اندازی دستگاه‌ها و ماشین‌ها سروکار ...

ارشد مکانیک - مکانیک سیالات
http://sayalat.persianblog.ir/post/7/
Dec 22, 2009 - مهندسی مکانیک در مقطع کارشناسی ارشد به شش گرایش کلی تقسیم می‌شود: ... تعداد شرکت‌کنندگان آزمون ورودی کارشناسی ارشد این رشته حدود 13000 ...

رشته های دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی ...
http://pr.mshdiau.ac.ir/index.php/2015-07-05-06-38-37/farhangi-ejtemaee/6863-40
Dec 15, 2015 - لیست رشته های دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی مشهد ... رشته های فنی و مهندسی – دکتری تخصصی : مهندسی پزشکی ...

دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت - آموزش-رشته ها و گروه ها-رشته های ...
http://iaurasht.ac.ir/fa/contents/amozesh/edu5/%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87.%D9%87%D8%A7%DB%8C.%D8%AA%D8%AD%D8%B5%DB%8C%D9%84%DB%8C.html
Feb 2, 2016 - رشته های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت. (آخرین به ... عنوان رشته‌های کارشناسی ارشد. ردیف ... علوم و مهندسی صنایع غذایی- فناوری مواد غذایی.

گروه مهندسی مکانیک ماشین‌های کشاورزی - پورتال دانشگاه رازی ...
http://www.razi.ac.ir/portal/Home/Default.aspx?CategoryID=4134d6d7-28e8-489a-8c07-1051839b7650
در سال 1389 نیز موفق به راه اندازی دوره کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکانیک ماشین های ... شد که رشته‌ مهندسی مکانیک بیوسیستم در سه گرایش طراحی ماشین‌های کشاورزی، ...

دانشکده فنی و مهندسی - دانشگاه قم
http://www.qom.ac.ir/Portal/Home/Default.aspx?CategoryID=1baa9c80-c550-4d6b-96b5-cb0e83b0be59
از مهر ماه سال 1383 نیز رشته مهندسی صنایع در دوره شبانه به رشته های فنی و ... در مقطع کارشناسی ارشد و رشته های فناوری اطلاعات و مهندسی عمران ( گرایشهای سازه، سازه های ...

منابع کنکور کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک
http://www.iranmodares.com/article-index.php?ID=629
در این قسمت منابع کنکور کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک معرفی می شود. ... آنگاه به سراغ جلد دوم رفته و تست های سالهای گذشته ریاضیات مهندسی رشته های برق و ...

رشته های تحصیلی دانشگاه زابل - پورتال دانشگاه زابل
http://uoz.ac.ir/HomePage.aspx?TabID=9008
80+ items - کشاورزی, زراعت, زراعت, کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری.

انتخاب گرایش مهندسی مکانیک؟؟ [بایگانی] - ApplyAbroad Forum
http://www.applyabroad.org/forum/archive/index.php/t-48403.html
ولی اگه رشته های اصلی رو میگی یعنی جامدات و سیالات و ساخت و تولید ...... من لیسانس مکانیک دارم و ارشد روزانه هوا فضا گرایش مهندسی فضایی شهید ... ام از مباحث ریاضی فیزیکش اگه در حد کارشناسی مکانیک باشه ترس دارم)حالا واقعا ...

آشنایی با رشته مهندسی کشتی - ای استخدام
http://www.e-estekhdam.com/%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D9%85%D9%87%D9%86%D8%AF%D8%B3%DB%8C-%DA%A9%D8%B4%D8%AA%DB%8C/
Jan 23, 2015 - این رشته در مقطع کارشناسی ارشد در گرایشهای « سازه‌کشتی و ... این رشته در گذشته شاخه و گرایشی از مهندسی مکانیک بوده است لذا بسیاری از واحدهای ...

دوره کارشناسی ارشد - دانشگاه شهید بهشتی
http://sbu.ac.ir/pardis/PARDIS2/Pages/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%AF.aspx
... پردیس دانشگاهی دانشگاه شهید بهشتی > رشته های تحصیلی > دوره کارشناسی ارشد ... دوره های کارشناسی ارشد در حال اجرا در پردیس .... مهندسی برق- الکترونیک. آنالوگ.

وبلاگ مهندس هومن - منابع کارشناسی ارشد رشته مکانیک
http://www.eng-hooman.blogfa.com/post/18
آشنایی با مهندسی مکانیک در مقطع کارشناسی ارشد. مهندسی مکانیک در مقطع کارشناسی ارشد به شش گرایش کلی تقسیم می‌شود: ۱- طراحی کاربردی ۲- تبدیل انرژی

دانشگاه صنعتی کرمانشاهچارت گروه‌های آموزشی » دانشگاه ...
http://www.kut.ac.ir/?page_id=2818
–جدول دروس گرایش ماشین و الکترونیک قدرت (کارشناسی ارشد ورودی ۹۴). –جدول دروس ... –جدول دروس رشته مهندسی برق – الکترونیک (کارشناسی ارشد ). –جدول دروس رشته ...

آشنایی با رشته مهندسی مکانیک > Mobtakeran مبتکران ...
http://mobtakeran.com/Default.aspx?tabid=3950&articleType=ArticleView&articleId=2801
مهندسی مکانیک یکی از رشته های پرطرفدار در کشور ماست، از همان رشته هایی که تقریباً تمام .... مهندسی مکانیک در مقطع کارشناسی ارشد دارای هفت گرایش اصلی است:

لیست کل اعضا - دپارتمان مهندسی مکانیک ایران
http://irsme.ir/userlist.html
تحصیلات: فارغ التحصیل کارشناسی ارشد. رشته: مهندسی شیمی. گرایش: مهندسی فرآیند. دانشگاه: اهر. استان: ایلام. سن دپارتمانی: 2 سالها. گذشت از آخرین دیدار: 7 ساعت.

رشته های تحصیلی - دانشگاه حکیم سبزواری
http://www.hsu.ac.ir/?page_id=3516
رشته های تحصیلی دانشگاه ... رشته تحصیلی- گرایش. ۱. ادبیات و علوم انسانی .... معماری – مهندسی معماری. ۳. مهندسی معماری و شهرسازی. معماری. کارشناسـی ارشد. مهندسی ...

دانشگاه های ارائه دهنده رشته مهندسی هوافضا در کشور | هوافضای جوان
http://javanhavafaza.ir/1724/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%A6%D9%87-%D8%AF%D9%87%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%85%D9%87%D9%86%D8%AF%D8%B3%DB%8C-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%81%D8%B6%D8%A7/
Jul 17, 2015 - رشته مهندسی هوافضا یکی از رشته های فنی و مهندسیه که فقط دانش آموزان رشته ... دانشگاه های محدودی هوافضا رو در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ... دیگر هم در کنار رشته مهندسی مکانیک و به نام دانشکده مکانیک و هوافضا و در ...

دانشکده مهندسی انرژی - برنامه کارشناسی ارشد مهندسی سیستم ...
http://energy.sharif.edu/~web/index.php/fa/fa-education/119-fa-education-program/77-fa-education-programms-msc-energysys
برنامه آموزشی کارشناسی ارشد مهندسی سیستمهای انرژی مجموعه ای است شامل درسهای نظری و عملی برای تربیت ... گرایشهای مصوب رشته مهندسی سیستمهای انرژی عبارتند از : ... برای دانشجویان با رشته کارشناسی مهندسی مکانیک، مهندسی برق و فیزیک.

دانشکده مهندسی دریا - دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار
http://www.cmu.ac.ir/page.php?slct_pg_id=144&sid=1&slc_lang=fa
طول متوسط دوره کارشناسی مهندسی مکانیک 4 سال و کارشناسی ارشد 2 سال می باشد. ... سازه‌های دریایی و مهندسی سواحل، که هر دو از گرایشهای رشته مهندسی عمران می‌باشند، ...

خلاصه مذاکرات جلسه - سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران
http://www.tceo.ir/pdf/KomisionMadeh7.pdf
به دارندگان مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد در هر یک از گرایشهای عمران که مدرک ... اصلی کارشناسی مهندسی عمران هیچگونه پروانه اشتغال به کار مهندسی در رشته های اصلی یا ...

معرفی رشته های مهندسی
http://hadilachinani.blogfa.com/
فارغ‌التحصیلان این �%A__RequestVerificationToken=N4ftlGiQRcld3_EU1KJ2k04elQkB1zvZCAEqo-vtZCe88blNHe9UTucQp-buuDvtBNw-xh6hOJfGL0smFuP-xncZF0U1,


رشته مهندسی مکانیک, ارشد رشته مهندسی مکانیک, گرایش های رشته مهندسی مکانیک

مهندسی مکانیک در مقطع کارشناسی ارشد دارای گرایش های مختلفی است

 

معرفی رشته مهندسی مکانیک درمقطع کارشناسی ارشد
مهندسی مکانیک در مقطع کارشناسی ارشد دارای هفت گرایش اصلی است:
1- مهندسی مکانیک – طراحی کاربردی
2- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی
3- مهندسی مکانیک – ساخت تولید
4- مهندسی مکانیک – بیومکانیک
5- مهندسی مکانیک – سیستم محرکه خودرو
6- مهندسی مکانیک – سیستم‌های تعلیق ترمز و فرمان

7- مهندسی مکانیک – سازه بدنه خورد

 

همچنین فارغ‌التحصیلان مهندسی مکانیک می‌توانند برای دوره کارشناسی ارشد خود ۳ گرایش فرعی مهندسی مکانیک را نیز انتخاب کنند:
- سیستمهای انرژی و محیط زیست
- انرژی هسته‌ای
- مهندسی دریا

 

توانایی‌های لازم برای داوطلبان رشته مهندسی مکانیک
مکانیک بهشت ریاضیات است. این جمله زیبا از “لئوناردو اولر” ریاضیدان بزرگ سوئیسی بنیان‌گذار ارتباط تنگاتنگ ریاضیات با مکانیک است و همچنین مکانیک بخشی از علم فیزیک است. به همین دلیل دانشجوی مهندسی مکانیک باید در دو درس ریاضی و فیزیک قوی بوده و همچنین از هوش استعداد و قدرت تجسم خوبی برخوردار باشد. یک مهندس مکانیک بنا به مقتضیات رشته خود می‌بایست در محیط‌های تولیدی و در کارخانه‌ها اکثراً مشغول به کار گردد و در نتیجه باید توانایی کار در محیط‌های شلوغ و پرسروصدا و خشن و دور از شهر را داشته باشد.

 

انواع گرایش های رشته مهندسی مکانیک
-رشته مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی
در گرایش طراحی کاربردی مهندسی مکانیک هدف تربیت متخصصانی است که بتوانند در مراکز تولید و کارخانه‌ها، اجزاء و مکانیزم‌های ماشین آلات مختلف را طراحی کنند. در این گرایش به بررسی انواع نیروها، حرکت‌ها و تأثیر آنها در اجزاء مختلف ماشین پرداخته شده و بهترین حالت قطعه مورد نظر برای تمامی آن نیروها و گشتاورها برای برداشتن بهترین کارایی در عمر مناسب طراحی می‌گردد.

 

- رشته مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی
این رشته از مهندسی مکانیک در به کار بردن علوم و تکنولوژی مربوط جهت طرح و محاسبه اجزاء سیستمهایی که اساس کار آنها مبتنی بر تبدیل انرژی انتقال حرارت و جرم است به متخصصان کارایی لازم را می‌دهد و آنها را جهت فعالیت در صنایع مختلف مکانیک در رشته حرارت و سیالات آماده می‌سازد.

 

- رشته مهندس مکانیک گرایش ساخت و تولید کفپوش چوبی برای اتاق کودک کفپوش-چوبی-برای-اتاق-کودک امن ترین کفپوش ها امن-ترین-کفپوش-ها کفپوش های امن اتاق کودکان کفپوش-های-امن-اتاق-کودکان مناسب ترین کفپوش های اتاق کودکان مناسب-ترین-کفپوش-های-اتاق-کودکان کفپوش های مناسب برای کودک کفپوش-های-مناسب-برای-کودک

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.