اس ام اس , مدل ,فال,دکوراسیون,آرایش و زیبایی

اس ام اس , مدل ,فال,دکوراسیون,آرایش و زیبایی

اس ام اس , مدل ,فال,دکوراسیون,آرایش و زیبایی

اس ام اس , مدل ,فال,دکوراسیون,آرایش و زیبایی

نکاتی برای خرید مرغ سالم



ترفندهایی برای خرید مرغ سالم, نحوه خرید مرغ سالم

حتی الامکان سعی کنید مرغ بسته بندی شده بخرید


هر چند وقت یک بار درباره سلامت گوشت مرغ موجود در بازار شایعاتی به گوش می‌رسد که موجی از نگرانی مردم را به‌دنبال می‌آورد. این سوال مطرح می‌شود که چگونه می‌شود گوشت سالم و ناسالم را از روی ظاهرشان تمییز دهیم؟


مرغ سالم چه ویژگی‌هایی دارد؟
ایرانی‌ها به داشتن انواع و اقسام کباب‌ها در فرهنگ غذایی‌شان معروف هستند. در این میان جوجه‌کباب چون مشکلات آماده‌سازی و طبخ کباب کوبیده را ندارد، محبوب‌تر هم هست. اما این تنها مورد مصرفی گوشت مرغ نیست. شیوه‌های مختلف طبخ آسان و خوش‌خوراک بودن مرغ باعث شده تا به غذای روزانه و فوری عده بسیاری از مردم تبدیل شود. اما گاهی بعضی مشکلات لذت خوردن این گوشت لذیذ را کم می‌کنند.

شایعاتی که درباره سلامت مرغ های موجود در بازار دهان به دهان می‌چرخد یا خون‌مردگی‌های بعضی قسمت‌های گوشت مرغ سوالاتی هستند که پاسخ روشن و مشخصی برای‌شان پیدا نمی‌شود. یک متخصص تغذیه، درباره سلامت گوشت مرغ و مشکلاتی که آن را تهدید می‌کند، اطلاعات کافی می‌دهد.

هر چند وقت یک بار درباره سلامت گوشت مرغ موجود در بازار شایعاتی به گوش می‌رسد که موجی از نگرانی مردم را به‌دنبال می‌آورد. این سوال مطرح می‌شود که چگونه می‌شود گوشت سالم و ناسالم را از روی ظاهرشان تمییز دهیم؟ اساسا چنین امکانی وجود ندارد و نمی‌شود با توجه به مشخصات ظاهری مرغ سلامتش را تشخیص داد. تنها راه‌حل این است که یکسری نکات را در خرید مرغ رعایت کنید:

نکته هایی مهم در خریدن مرغ
مرغ را از مراکز معتبر و شناخته شده‌ای تهیه کنید که مطمئن هستید ذبح بهداشتی و سالمی دارند.
حتی الامکان سعی کنید مرغ بسته بندی شده بخرید.
حین خرید مرغ، به تاریخ تولید آن دقت کنید. اگر بیش از 72 ساعت از تولید مرغ گذشته باشد، آن را نخرید. آن مرغ دیگر طبیعی یا ارگانیک نیست.

آیا به مرغ ها هورمون تزریق می‌شود؟
چند سالی است شایعه شده که به برخی از مرغ‌های موجود در بازار هورمون‌هایی تزریق می‌شود تا رشد ظاهری بهتری پیدا کنند. همچنین گفته می‌شود که مصرف این هورمون‌ها برای انسان مضر است و او را دچار بیماری می‌کند. واقعیت این است که با رشد جمعیت جهان دیگر تولید غذاهای طبیعی و ارگانیک عملا ممکن نیست، اما استفاده از هورمون هم توجیه منطقی ندارد چراکه تهیه هورمون در سطح گسترده هزینه گزافی روی دست تولیدکننده می‌گذارد و اصلا برایش مقرون به‌صرفه نیست. بنابراین بعید است دست به کاری بزند که برایش توجیه مالی ندارد. حالا حتی بر فرض اینکه هورمون به مرغ تزریق شده باشد باز هم آسیب جدی به مصرف‌کننده وارد نمی‌شود. به دلیل اینکه هورمون‌ها نیمه عمر دارند.


یعنی هورمون‌ها عمر چند روزه دارند و تا زمانی که به مصرف برسند، اثر خود را تا حد زیادی از دست می‌دهند. مقدار باقی‌مانده هم جذب نمی‌شود و از بدن دفع می‌شود.

گوشت مرغ در معرض چه آلودگی‌هایی قرار دارد؟
هیچ کدام از مشکلاتی که برای گوشت مرغ شمرده می‌شوند به اندازه وجود آنتی‌بیوتیک، سلامت را تهدید نمی‌کند. در صورتی که بدن مقدار زیادی آنتی‌بیوتیک را به شکل مستمر دریافت کند، کم‌کم میکروب ها در برابر آنتی بیوتیک مقاوم می‌شوند. از همین روست که بعضی می‌گویند در گذشته اگر آنتی‌بیوتیک می‌خوردم، بیماری‌ام به سرعت بهبود پیدا می‌کرد، اما حالا دیگر این دارو اثر سابق را روی من ندارد و انگار تاثیرش را از دست داده است! در چنین شرایطی می‌توان گفت میکروب‌ها به آنتی‌بیوتیک‌ها عادت کرده‌اند و با وجود آنها دیگر از بین نمی‌روند.


علاوه بر این گوشت مرغ یکی از مستعدترین انواع گوشت در آلوده شدن به حساب می‌آید. دو باکتری شیگلا و سالمونلا نوع عمده باکتری‌هایی هستند که در صورت مصرف مشکلات متعددی را برای فرد به‌وجود می‌آورند. ازجمله اینکه ممکن است فرد دچار ناراحتی های گوارشی نظیر تهوع و استفراغ شود.

پای مرغ قابل خوردن است؟
در بسیاری از کشورها خوردن پای مرغ بخشی از فرهنگ غذایی به حساب می‌آید و نسبت به آن اشتیاق نشان می‌دهند، چراکه پای مرغ منبع غنی پروتئین، کلسیم و فسفر است. اما در جامعه ما مصرف این غذا هنوز آن طور که باید و شاید جا نیفتاده است. به جای آن دل و جگر مرغ به وفور در منازل و رستوران‌ها پخته و خورده می‌شود. درحالی که از نظر علم تغذیه خوردن دل و جگر مرغ مفید نیست و توصیه می‌شود تا حد امکان از خوردن آنها اجتناب شود، چون در صورت وجود آلودگی کبد مرغ مرکز تجمع خواهد بود.

با خون مردگی مرغ چه باید کرد؟
گاهی حین شستشو یا پخت در بعضی قسمت‌های گوشت مرغ خون دیده می‌شود. این خون، در واقع خون مردگی است که بر اثر وارد آمدن ضربه فیزیکی به مرغ ایجاد شده است یا نوعی آلودگی است که تنها در یک بخش از گوشت مرغ بروز کرده است. دانستن این نکته خالی از فایده نیست که نه تنها ممکن است در گوشت مرغ خون‌مردگی وجود داشته باشد، بلکه در گوشت انواع و اقسام پرندگان خون‌مردگی به چشم می‌خورد بنابراین جای نگرانی نیست.


تنها کاری که باید بکنید این است که آن قسمت به‌خصوص از گوشت را که خون دارد، ببرید و دور بیندازید. در این مورد نباید سهل‌انگاری شود یا تنها به شست‌وشو قناعت کنید چون خون‌مردگی به هر دلیل طبیعی و غیرطبیعی هم که ایجاد شده باشد، باز قابل خوردن نیست.

آیا باید پوست مرغ را کند؟
بعضی عادت دارند که مرغ را با پوست می‌پزند و در مقابل عده‌ای آن را آلوده می‌انگارند و حین شستن، از گوشت جدایش می‌کنند. همیشه این سوال ذهن‌ها را به خود مشغول می‌کند که آیا پوست مرغ قابل مصرف است و صحیح است که همراه مرغ پخته شود یا نه. پاسخ به این سوال به اطلاعات اولیه‌ای از مرغ نیاز دارد. اگر از بهداشت، سلامت و ارگانیک بودن مرغ اطمینان دارید، پوست آن هم آلوده نیست و پخته شدنش همراه گوشت ضرری ندارد.


اما اگر از ارگانیک بودن مرغ مطمئن نیستید، بهتر است پیش از پخت، پوست را جدا کنید و دور بیندازید. چون اگر مرغ مشکلی داشته باشد، پوست آن هم از آلودگی در امان نخواهد بود. ضمن اینکه در پوست مرغ چربی‌های متعددی وجود دارد و از قضا می‌تواند محل تجمع آلودگی هم باشد.

مصرف مکرر مرغ چه ضرری می‌رساند؟
رعایت تنوع غذایی یکی از اصول تغذیه سالم است. بعضی افراد به دلایل مختلف تعداد دفعات زیاد و متوالی گوشت مرغ مصرف می‌کنند و از مصرف دیگر منابع پروتئین بازمی‌مانند. توصیه می‌شود حتی کسانی که گوشت مرغ را خیلی دوست دارند و با ذائقه‌شان جور است، در هفته حداکثر سه تا چهار بار بیشتر مرغ نخورند. منابع پروتئینی کم نیستند. مثلا پروتئین موجود در سفیده تخم‌مرغ از پروتئین مرغ بیشتر است.


انواع حبوبات که در گذشته در غذاهای سنتی به‌ وفور مورد استفاده قرار می‌گرفت به‌دلیل مصرف غذاهای جدید دیگر چندان مصرف نمی‌شوند. سویا هم پروتئین دارد هم کلسترول خون را کاهش می‌دهد. وقتی تنوع غذایی ایجاد می‌شود بدن از تمام این مواد غذایی -که ساده‌تر و خوش‌خوراک‌تر از مرغ هم هستند- بهره لازم و کافی را می‌برد.

روش صحیح پخت مرغ چیست؟
برای پخت گوشت مرغ روش‌های مختلفی مانند کبابی کردن، سرخ کردن، بخارپز و آبپز کردن وجود دارد. اما آیا همه این روش‌ها، روش‌های سالمی هستند؟

بهترین روش برای پخت گوشت مرغ، آبپز یا بخارپز کردن آن است. اما باید مراقب باشید مرغ بیش از حد نپزد، چون ممکن است ویتامین‌های گروه B از بین بروند. هرچه برش‌های مرغ کوچک‌تر باشند زودتر مغزپخت می‌شوند و به زمان کمتری نیاز دارند. بهتر است گوشت مرغ حداقل 20 دقیقه در دمای حدود 100 درجه قرار بگیرد.

خیلی‌ها به‌کرات جوجه‌کباب درست می‌کنند که از نظر علمی شیوه طبخ سالمی نیست. گوشت مرغ را روی سوخت‌های فسیلی مانند زغال نپزید. استفاده از شعله گاز برای پخت بر سایر سوخت‌ها ارجحیت دارد. اصولا توصیه بر این است که گوشت را کبابی نکنید چون چربی‌هایی که در گوشت و پوست مرغ وجود دارد، می‌سوزد و ترکیبات سرطان‌زا تولید می‌کند.

سعی کنید کمتر گوشت مرغ را در روغن سرخ کنید. مصرف روغن و گوشت سرخ کرده توصیه نمی‌شود. به‌ویژه برای کسانی که مشکل چربی خون دارند.

• برای پخت گوشت می‌توانید از مایکروفر استفاده کنید. بعضی نگران این مساله هستند که مبادا اشعه‌های مایکروفر سلامت غذا را به‌مخاطره بیندازد. لازم به ذکر است تا به حال هیچ تحقیق علمی این نکته را تایید نکرده است بنابراین این روش پخت از روش‌های کبابی و سرخ کردن بسیار بهتر و سالم‌تر است. می‌توانید مرغ را در کوتاه‌ترین زمان و به اندازه‌ای که لازم است در مایکروفر بگذارید تا بپزد.

منبع : مجله سیب سبز / bartarinha.ir




نکاتی برای خرید مرغ سالم - بیتوته
http://www.beytoote.com/housekeeping/cookery/buying-healthy1-chicken2.html
خرید مرغ سالم نکاتی برای خرید مرغ سالم ترفندهایی برای خرید مرغ سالم,نحوه خرید مرغ سالم,ویژگی مرغ سالم,راهنمای خرید مرغ,نکته هایی برای خرید مرغ,شناسایی مرغ ...

مشخصات مرغ سالم چیست؟ - بیتوته
http://www.beytoote.com/housekeeping/skill/characteristics1-healthy-chicken1.html
راهنمای خرید مرغ سالم روش های تشخیص مرغ سالم,نحوه خرید بهترین مرغ,مهارت های خرید مرغ,خرید بهترین اندازه مرغ ... نکاتی برای پولدار شدن,تکنیک های پولدار شدن ...

نکاتی مهم که هنگام خرید گوشت مرغ سالم باید رعایت کنیم ...
http://2nafare.com/%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D9%85%D9%87%D9%85-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%DA%AF%D9%88%D8%B4%D8%AA-%D9%85%D8%B1%D8%BA-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%85/
وقتی برای خرید گوشت مرغ به بازار میرید به این نکات توجه کنین تا مرغ سالم و تازه ای رو خریداری کنین و در دام بعضی از فروشنده های بی انصاف نیفتید.

نکات بهداشتی در رابطه با گوشت مرغ - کدبانوی ایرانی
http://kadbanoo.net/%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B7%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%DA%AF%D9%88%D8%B4%D8%AA-%D9%85%D8%B1%D8%BA/
نکات بهداشتی در رابطه با گوشت مرغ - همه ما با بوی مرغ آشنا هستیم. ... را هم روی بسته بندی ببینید و بعد از این که مطمئن شدید گوشت سالم است آن را بخرید. ... گوشت مرغ باید عاری از هر گونه ضربه، رنگ و بوی غیرطبیعی باشد و در موقع خرید به تاریخ ...

نکاتی برای خرید مرغ سالم - شمسه
http://salam98.ir/%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%B1%D8%BA-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%85/
نکاتی برای خرید مرغ سالم. by شمسه · آوریل 18, 2016. مجموعه: نکات مهم آشپزی. ترفندهایی برای خرید مرغ سالم, نحوه خرید مرغ سالم. حتی الامکان سعی کنید مرغ بسته ...

نکاتی برای تهیه و خرید مرغ سالم
http://shampoooo.rozblog.com/post/366
17 hours ago - نکاتی برای خرید مرغ سالم - بیتوتهwww.beytoote.com/housekeeping/.../buying-healthy1-chicken2.html خرید…,نکاتی برای تهیه و خرید مرغ سالم ...

خیر مقدم؛خوش آمدید - نکات مهم در خرید مرغ عشق
http://www.birdshopping.blogfa.com/category/4
قبل از خرید مرغ عشق به نکات زیر توجه کنید تا خرید موفقی را داشته باشید. ... 2:"چشم"همان طور که در شکل مشاهده می کنید مرغ عشق سالم دارای چشمانی شفاف و بدون ...

برنا | نکات مهم برای خرید مرغ سالم و تازه
http://berna.ir/1391/11/15/%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D9%87%D9%85-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%B1%D8%BA-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%85-%D9%88-%D8%AA%D8%A7%D8%B2%D9%87.html
Feb 3, 2013 - خرید مرغ گوشت مرغ و ماهی مزایای بسیاری نسبت به گوشت قرمز دارد اما باید در خرید مرغ دقت شود و مرغی تازه و سالم را تهیه کرد که باعث بروز بیماری و ...

نکات مهم در خرید گوشت مرغ
http://vista.ir/article/78037/%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D9%87%D9%85-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%DA%AF%D9%88%D8%B4%D8%AA-%D9%85%D8%B1%D8%BA
بوی گوشت سالم طبیعی و مطبوع است. از خرید گوشتی که دارای بوی غیرطبیعی است خودداری کنید. همچنین بعد از پخت، گوشت مرغ باید خوش‌خوراک، خوش‌طعم و مطبوع باشد ...

نکاتی مهم که هنگام خرید گوشت مرغ سالم باید رعایت کنیم
http://www.baboltoyoor.com/%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D9%85%D9%87%D9%85-%DA%A9%D9%87-%D9%87%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%85-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%DA%AF%D9%88%D8%B4%D8%AA-%D9%85%D8%B1%D8%BA-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%85-%D8%A8%D8%A7/
Jan 21, 2014 - نکاتی مهم که هنگام خرید گوشت مرغ سالم باید رعایت کنیم برای خرید مرغ بسته بندی غیر منجمد دقت کنید که حتما عبارت «مرغ تازه» و یا «مرغ […]

نکاتی برای خرید مرغ سالم آکا - خبر ایرونی
http://iruni.ir/search/?q=%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA%DB%8C+%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C+%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF+%D9%85%D8%B1%D8%BA+%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%85+%D8%A2%DA%A9%D8%A7
پادکست شماره ۱۵ محتوای این پادکست جایگزین مشاوره و درمان توسط پزشک و متخصص تغذیه نمی باشد ! تغذیه سالم با خرید سالم لیست خرید ما باید شامل چه چیزهایی ...

نکاتی برای خرید مرغ سالم آکا - خبر روز
http://www.khabareruz.ir/search/?q=%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA%DB%8C+%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C+%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF+%D9%85%D8%B1%D8%BA+%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%85+%D8%A2%DA%A9%D8%A7
نکاتی برای خرید مرغ سالم آکا. پادکست پانزدهم – تغذیه سالم با خرید سالم. پادکست شماره ۱۵ محتوای این پادکست جایگزین مشاوره و درمان توسط پزشک و متخصص ...

نکات قبل از خرید مرغ عشق - مرغ عشق و فنچ اطلس - پرشین بلاگ
http://sashi77.persianblog.ir/page/38
قبل از خرید مرغ عشق به نکات زیر توجه کنید تا خرید موفقی را داشته باشید. ... 2:"چشم"همان طور که در شکل مشاهده می کنید مرغ عشق سالم دارای چشمانی شفاف و بدون ...

برای انتخاب یک مرغ عشق خوب باید به چه نکاتی توجه نماییم ...
http://iranpest.blogsky.com/1390/05/18/post-365/
5- پاهای مرغ عشق سالم و جوان فلسهای تمیز ، نرم و لطیف دارد. ... اگر در هنگام خرید به این نکات توجه کنید می توانید مطمئن باشید که انتخاب شما صحیح خواهد بود.

نکات مهم در خرید گوشت مرغ
http://www.arakmu.ac.ir/portal/File/ShowFile.aspx?ID=f0103777-b269-494e-9828-638942fb016d
نکات مهم در خرید گوشت مرغ ... گوشت مرغ را حتماً از فروشگاه های معتبر بخرید و در موقع خرید، حتماً به بسته بندی و تاریخ ... بوی گوشت سالم طبیعی و مطبوع است.

نکات مهم جهت خرید جوجه مرغ مینا - آکواریوم ماهی طوطی کاسکو دیسکس ...
http://www.parsipet.ir/thread15563.html
سلام خدمت دوستداران پرندگان بعداز عید نوروز وماه 2 و3 فصل خرید جوجه مینا فرا میرسد که باید به نکاتی توجه کرد تا هم جوجه سالم هم جوجه تهرانی ...

در زمان خرید تخم مرغ به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ - صفحه اصلی
http://www.hegtaroj.com/index.php/%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA/item/14-%D8%AF%D8%B1-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%AA%D8%AE%D9%85-%D9%85%D8%B1%D8%BA-%D8%A8%D9%87-%DA%86%D9%87-%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%AA%D9%88%D8%AC%D9%87-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85
مشخصات تخم مرغ سالم و بهداشتی : پوسته باید بدون ترک، تمیز و عاری از هر گونه آلودگی باشد; محتویات تخم مرغ باید فاقد بوی تعفن و علائم فساد باشد; در بسته های ...

نکات مهم برای خرید مرغ سالم و تازه Archives - Hubfa.com
http://hubfa.com/tag/%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D9%87%D9%85-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%B1%D8%BA-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%85-%D9%88-%D8%AA%D8%A7%D8%B2%D9%87
... مطالب جالب و خواندنی · سلامتی · عکس بازیگران · صفحه اصلی · ویدیو کلیپ های باحال و دیدنی · خانه برچسب ها پست با برچسب "نکات مهم برای خرید مرغ سالم و تازه" ...

دنیای مرغ عشق - نکاتی که در ھنگام خرید باید به آن توجه کرد
http://donyayemorgheeshgh.blogfa.com/tag/%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%DA%BE%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%85-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D8%A2%D9%86-%D8%AA%D9%88%D8%AC%D9%87-%DA%A9%D8%B1%D8%AF
دنیای مرغ عشق - نکاتی که در ھنگام خرید باید به آن توجه کرد - - دنیای مرغ عشق. ... 4 - چشمھای پرنده سالم ، گرد و براق و سیاه است (البته نژاد آلبینو دارای چشمھایی قرمز ...

نکاتی در مورد خرید و نگهداری و تکثیر مرغ عشق - مرغ عشق ...
http://lovebirdbudgerigar.persianblog.ir/post/13/
Feb 12, 2014 - نکاتی که در ھنگام خرید باید به آن توجه کرد: ... 5 - پاھای مرغ عشق سالم و جوان فلسھای تمیز ، نرم و لطیف دارد. ... نکاتی هنگام تخم گذاشتن مرغ عشق.

نکاتی که باید در هنگام خرید تخم مرغ و شیر و عسل دقت کرد
http://najafabadvet.blogfa.com/post-9.aspx
تخم مرغ. ویژگیهای تخم مرغ سالم : 1- پوسته باید بدون ترک ، تمیز و عاری از هر گونه آلودگی باشد. 2- تخم مرغ تازه دارای اطاقک هوائی کوچک می باشد. 3- سفیده غلیظ و ...

نکات مهم در خرید گوشت مرغ
http://sahar.zibarou.site/%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA+%D9%85%D9%87%D9%85+%D8%AF%D8%B1+%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF+%DA%AF%D9%88%D8%B4%D8%AA+%D9%85%D8%B1%D8%BA/
نکات مهم در خرید گوشت مرغ - tebyan.net نکات مهم در خرید گوشت مرغ - emdadgar.com نکات مهم در خرید گوشت مرغ - آکا نکاتی مهم که هنگام خرید گوشت مرغ سالم باید ...

نکاتی در خصوص تشخیص گوشت، مرغ ،ماهی سالم از فاسد ...
http://www.momtaznews.com/%D9%86%D9%83%D8%A7%D8%AA%D9%8A-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5-%D8%AA%D8%B4%D8%AE%D9%8A%D8%B5-%DA%AF%D9%88%D8%B4%D8%AA%D8%8C-%D9%85%D8%B1%D8%BA-%D8%8C%D9%85%D8%A7%D9%87%D9%8A-%D8%B3%D8%A7%D9%84/
نکاتی در خصوص تشخیص گوشت، مرغ ،ماهی سالم از فاسد .... از فلس ماهی کنده شده است یا فلس ماهی را با دست کشیدن روی آن می‌توانید جدا کنید، از خرید آن خودداری کنید.

نکاتی که در هنگام خرید مرغ عشق باید به آن توجه کرد! - مرغ ...
http://pardone.ir/?p=619
Nov 11, 2014 - نکاتی که در هنگام خرید مرغ عشق باید به آن توجه کرد! 1- مرغ عشق باید ... 5- پاهای مرغ عشق سالم و جوان فلسهای تمیز ، نرم و لطیف دارد. 6- دم پرنده سالم ...

نکات پیشنهادی در خرید مرغ و ماهی - نمایش محتوایی خبر - صدا ...
http://qazvin.irib.ir/-/%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D9%86%D9%87%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%B1%D8%BA-%D9%88-%D9%85%D8%A7%D9%87%DB%8C
نکات پیشنهادی در خرید مرغ و ماهی. هنگام خرید مرغ و ماهی، با کنترل ظاهر آن ها، از سلامتی ان مطمئن شوید کارشناس مسئول بهداشت محیط در مورد تشخیص مرغ سالم از نا سالم ...

خریداری مرغ مینا
http://mynah.blogfa.com/cat-3.aspx
مرغ مینا - خریداری مرغ مینا - تربیت و نگهداری مرغ مینا - مرغ مینا. ... پس به نکاتی که اشاره کردم کاملا دقت کنید تا بتوانید یک جوجه مینای سالم خریداری کنید . ... به هیچ عنوان از دروازه قار خرید نکنید چون به دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی اکثر ...

نکاتی مهم که هنگام خرید گوشت مرغ سالم باید رعایت - خانه
http://pointila.com/post/39631/
وقتی برای خرید گوشت مرغ به بازار میرید به این نکات توجه کنین تا مرغ سالم و تازه ای رو خریداری کنین و در دام بعضی از فروشنده های بی انصاف نیفتید.

نکاتی که در مصرف تخم مرغ باید به : شرایط نگهداری تخم مرغ ...
http://nkums.ac.ir/get_file.aspx?fn=Uploaded/Users/2/30/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%20%D8%A8%D9%87%20%D8%A8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%B1/%D9%BE%D9%85%D9%81%D9%84%D8%AA%20%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%DB%8C/%D8%AA%D8%AE%D9%85%20%D9%85%D8%B1%D8%BA.pdf
مدت زمان مجاز نگهداری تخم مرغ در. یخچال ... نکات قابل توجه هنگام خرید تخم. مرغ. : •. تخم مرغ هایی بخرید که مجوز الزم سازمان ... تخم مرغ سالم ولی کمی کهنه در قسمت میانی آب.

نکات حین خرید تخم مرغ تخم مرغ سالم: پوسته آن بدون ترک و ...
http://www.hammihan.com/post/207250
نکات حین خرید تخم مرغ تخم مرغ سالم: پوسته آن بدون ترک و شکنندگی است هم چنین بوی تعفن و علایم فساد را نیز ندارد. دمای نگهداری آن، 4 درجه سانتی گراد و بسته بندی ...

نکات بهداشتی در رابطه با تخم مرغ - سایت بهداشت محیط ایران
http://www.environmentalhealth.ir/%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B7%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D8%AA%D8%AE%D9%85-%D9%85%D8%B1%D8%BA
شناسایی تخم مرغ سالم از ناسالم قبل از شکستن پوسته تخم مرغ : (ابتدا قدری ... به هنگام انتخاب و خرید تخم مرغ نکات زیر را به خاطر داشته باشید: - زمانی که تخم مرغ ...

دامپزشکی ابرکوه - نکات ساده و مهم در خرید ، نگهداری و پخت گوشت
http://abardam.blogfa.com/post/31/%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%88-%D9%85%D9%87%D9%85-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%8C-%D9%86%DA%AF%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%88-%D9%BE%D8%AE%D8%AA-%DA%AF%D9%88%D8%B4%D8%AA
خرید سالم : یکی از نکات مهم درخرید گوشت زمان خرید آن است. سعی کنید .... نگهداری و عرضه مرغ منحصرا باید در داخل یخچال های ویترین دار مجزا صورت گیرد. 14.مرغ منجمد ...

شناخت ، نگهداری ، تغذیه و تربیت مرغ عشق
http://www.onlypet.ir/post-1203/%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D8%8C-%D9%86%DA%AF%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%8C-%D8%AA%D8%BA%D8%B0%DB%8C%D9%87-%D9%88-%D8%AA%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D8%AA-%D9%85%D8%B1%D8%BA-%D8%B9%D8%B4%D9%82/
هنگام‌ خرید به‌ وضعیت‌ پرها دقت‌ کنید چرا که‌ نشانه‌ خوبی‌ از وضعیت‌ کلی‌ پرنده‌ است‌. ... برای داشتن مرغ عشق های سالم رعایت بعضی از نکات الزامیست که در ذیل مختصرا ...

نکات+خرید گوشت مرغ
https://www.webgardha.com/tag/%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA+%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%DA%AF%D9%88%D8%B4%D8%AA-%D9%85%D8%B1%D8%BA-
نتایج جستجوی عبارت نکات+خرید گوشت مرغ در سایت وبگردها. ... با ما همراه شوید تا نکاتی درمورد گوشت مرغ سالم مطالعه کنید. نکته های گوشت مرغ ▫ گوشت مرغ فاسد ...

اموزش خرید مرغ مینا : مقالات درباره طوطی سانان به غیر از بیماری و ...
http://iranparrot.com/forum/topic-t1144.html
کلا فراورده های گوشتی رو نباید به این جوجه های بیچاره بدیم مرغ مینا به شدت به ... برای خرید جوجه از سالم بودن تمام نقاط بدنش به خصوص پاها بال ها و ...

نکات قابل توجه به هنگام خرید گوشت مرغ - وراوی | پایگاه خبری ...
http://varavi-m.ir/8998/%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA-%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84-%D8%AA%D9%88%D8%AC%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D9%87%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%85-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%DA%AF%D9%88%D8%B4%D8%AA-%D9%85%D8%B1%D8%BA/
Jun 1, 2015 - خصوصیات مرغ سالم وی در گفت وگو اشاره به این که متاسفانه اظهار نظر مغازه داران به بی اطلاعی آنان به علم دامپزشکی برمی گردد، می گوید: در مرغ ...

ایسنا - گوشت قرمز، ماهی و تخم مرغ چه خصوصیاتی باید داشته ...
http://www.isna.ir/fa/news/94041609187/%DA%AF%D9%88%D8%B4%D8%AA-%D9%82%D8%B1%D9%85%D8%B2-%D9%85%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D9%88-%D8%AA%D8%AE%D9%85-%D9%85%D8%B1%D8%BA-%DA%86%D9%87-%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5%DB%8C%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF
Jul 7, 2015 - ... کرمانشاه اظهار کرد: برای خریداری گوشت، مرغ و ماهی توجه به برخی نکات ... برخی نکات را در انتخاب گوشت سالم موثر دانست و اظهار کرد: برای خرید ...

نکاتی مهم که هنگام خرید گوشت مرغ سالم باید رعایت کنیم | تالارهای ...
http://www.forum.freegames.ir/%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D9%85%D9%87%D9%85-%DA%A9%D9%87-%D9%87%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%85-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%DA%AF%D9%88%D8%B4%D8%AA-%D9%85%D8%B1%D8%BA-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%85-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%B1%D8%B9%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85.t8617/
Mar 23, 2014 - وقتی برای خرید مرغ به بازار میرید و میخواید مرغ کشتار بخرید خوبه که به این نکات توجه کنین تا مرغ سالم و تازه ای رو خریداری کنین و در دام بعضی ...

جوجه کشی » خصوصیات یک جوجه سالم و تعیین جنسیت جوجه ...
http://www.eggborn.com/?page_id=2454
جوجه ها هوشیار، سرزنده و شاداب بوده و به محرکها (نظیر صدا، نور و …) بخوبی پاسخ میدهند. ناف کاملآ بسته شده و علایمی از زخم در آن دیده نمیشود و ورم نیز ندارد. کرکهای جوجه ...

جهان نیوز - چگونه مرغ و ماهی سالم را بشناسیم؟
http://jahannews.com/fa/doc/news/317461/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D9%85%D8%B1%D8%BA-%D9%85%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%85-%D8%A8%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%85
Oct 5, 2013 - بسیاری از افراد بدون توجه به نشانه‌های یک غذای سالم مرغ، ماهی و تخم‌مرغ را از ... به عنوان مثال باید در خرید ماهی و مرغ تازه به یکسری نکات توجه کرد.

مدت نگهداری تخم مرغ آب پز شده - پرشین وی
http://www.persianv.com/home/047038.php
Jan 26, 2009 - به هنگام انتخاب و خرید تخم مرغ نکات زیر را به خاطر داشته باشید: - تخم مرغ های سالم باید با توجه به وزنشان سنگین باشند. - باید پوسته ای سخت و ...

نکات مورد توجه در هنگام خرید مرغ عشق - انجمن حمایت از حیوانات بی ...
http://mihanpet.ir/showthread.php?t=28725
Jan 12, 2015 - 5 - پاھای مرغ عشق سالم و جوان فلسھای تمیز ، نرم و لطیف دارد. ... اگر در ھنگام خرید به این نکات توجه کنید می توانید مطمئن باشید که انتخاب شما ...

اطلاعات بیشتر در مورد مرغ مینا
http://www.salehkashmar.com/morghemina.aspx
بهترین موقع برای خرید جوجه مرغ مینا ماه های خرداد و تیر است . عکسی بسیار زیبا از یک مرغ مینا. پرنده های ... نکاتی در مورد جوجه مینا دقت کنید که یک مینای سالم، در مدت شش هفته یا اندکی بیشتر، پردار خواهد شد. چشمهای انها شفاف درخشان، مجاری بینیش ...

خرید و فروش و صادرات تخم مرغ
http://www.mahanegg.com/
خرید و فروش عمده تخم مرغ و صادرات به عراق و افغانستان. ... 3تشخیص تخم مرغ سالم و فاسد. تخم مرغ را درون کاسه‌ای از آب سرد قرار ... 10نکات مهم در صادرات کالا به عراق.

روش های تشخیص مرغ سالم: : آشپزی و تغذیه : : نکات آشپزی ...
http://tebyan-zn.ir/News-Article/cooking_nutrition/cooking_notes/providing_foods_meal/2014/9/22/175305.html
Sep 22, 2014 - این متخصص تصریح می کند استفاده از هورمون در مرغ های گوشتی شایعه ای است که متاسفانه ... آرشیو های مرتبط : مرغ سالم , خرید مرغ , نکات آشپزی ,

نکاتی برای خرید گوشت مرغ - صفحه اصلی میهن ۲۴ :: هر لحظه با ...
http://www.mihan24.com/article-10938-0-495-277.html
به گفته وی حداقل وزن مرغ سالم و کامل 1500 گرم است. از خرید مرغ به صورت فله ای خوداری کرده و این محصول غذایی را به صورت بسته ای خریداری کنند. از آنجایی که امروزه ...

مرغ عشق
http://morgheshgh2014.blogfa.com/
مرغ عشق - همه چیز درباره مرغ عشق. ... نکاتی برای جفت کردن و تقویت پرنده های جفت شده .... هنگام‌ خرید به‌ وضعیت‌ پرها دقت‌ کنید چرا که‌ نشانه‌ خوبی‌ از وضعیت‌ کلی‌ پرنده‌ است‌.در پرنده‌ سالم‌ .... 5 - پاھای مرغ عشق سالم و جوان فلسھای تمیز ، نرم و لطیف دارد.

فروشگاه پرنده - نکاتی درباره مرغ عشق
http://aqoghafari.blogfa.com/post/5
فروشگاه پرنده - نکاتی درباره مرغ عشق - آموزش , تکثیر وفروش پرندگان زینتی. ... هنگام‌ خرید به‌ وضعیت‌ پرها دقت‌ کنید چرا که‌ نشانه‌ خوبی‌ از وضعیت‌ کلی‌ پرنده‌ است‌.در پرنده‌ سالم‌ پرها صاف‌، شفاف‌ و درخشان‌ می‌باشند در حالیکه‌ پرنده‌ بیمار کسل‌ بوده‌ و ...

نکات قابل توجه قبل از خرید مرغ عشق : خرید و فروش تجهیزات ...
http://e-i-g.ir/articles-incubator/%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA-%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84-%D8%AA%D9%88%D8%AC%D9%87-%D9%82%D8%A8%D9%84-%D8%A7%D8%B2-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%B1%D8%BA-%D8%B9%D8%B4%D9%82/
نکات قابل توجه قبل از خرید مرغ عشق : مرغ عشق ها یا پاراکیتها (Parakeets)، شامل ... ۱۳- اگر یک مرغ عشق را سالم و سرحال و فعال یافتید و رنگ آن مورد پسند شما قرار ...

نکاتی که باید در خرید روزانه رعایت کنید تا سالم بمانید
http://khabareno.com/fa/news/52640/%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%B1%D9%88%D8%B2%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%B1%D8%B9%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%AF-%D8%AA%D8%A7-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%85-%D8%A8%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF
10 - اگر مدت زمان خرید شما به طول انجامید حتما مقداری آب سالم و بهداشتی بنوشید ... 29 - نکاتی که باید هنگام خرید گروه گوشت، حبوبات و تخم مرغ رعایت کرد: _ قسمت ...

نکته های برای خرید تخم مرغ سالم - مدل مانتو | مدل لباس
http://www.bijame.com/tag/%D9%86%DA%A9%D8%AA%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%AA%D8%AE%D9%85-%D9%85%D8%B1%D8%BA-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%85/
Feb 21, 2016 - نکته های برای خرید تخم مرغ سالم, ... تخم مرغ یکی از مواد غذایی است که شاید نگهداری اش آسان به نظر برسد، اما بهتر است ... نکات مهم در نگهداری تخم مرغ.

نکات روز مرغ سالم را می شناسید؟ - چاشنیک
http://chashnik.com/a/tipandtalk/5225/%D9%85%D8%B1%D8%BA-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%85-%D8%B1%D8%A7-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%AF-
مرغ سالم را می شناسید؟ .... زمان خرید مرغ‌های بسته‌بندی، گاهی برخی مغازه‌داران با اصرار خاصی مایلند مرغ خریداری شده را پاک و تکه کنند، اما ... مطالب مرتبط با نکات روز.

نکاتی درباره ارزش غذایی تخم مرغ - حکیم مهر
http://www.hakimemehr.ir/fa/news/1358/%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D8%B4-%D8%BA%D8%B0%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AA%D8%AE%D9%85-%D9%85%D8%B1%D8%BA
توصیه‌های مربوط به خرید و نگهداری تخم مرغ: - حتی الامکان تخم مرغ‌های سالم را خریداری کنید و از خرید تخم مرغ‌های شکسته و یا ترک خورده خودداری کنید. - در صورت وجود ...

نکاتی درباره خرید‌گوشت سالم - حکیم مهر
http://www.hakimemehr.ir/fa/news/5944/%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%E2%80%8C%DA%AF%D9%88%D8%B4%D8%AA-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%85
May 31, 2011 - گوشت مرغ سالم و تازه رنگ و بویی طبیعی دارد و خون مردگی و ... موقع خرید گوشت نیز حتما به مهر دامپزشکی توجه نمایید. ... نکاتی برای خرید گوشت.

روشی برای تشخیص مرغ سالم - نایس 2
http://nice2.vistablog.ir/post/614
Aug 27, 2015 - خانه داری - نکات خانه داری - روش تشخیص مرغ سالم. برای خرید مرغ بسته بندی غیر منجمد دقت کنید که حتما عبارت «مرغ تازه» و یا «مرغ بسته بندی ...

نکات مهم هنگام خرید مرغ عشق - پرنده زینتی - loxblog.Com
http://kashanparvaz.loxblog.com/post/1/%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA%20%D9%85%D9%87%D9%85%20%D9%87%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%85%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D9%85%D8%B1%D8%BA%20%D8%B9%D8%B4%D9%82
5- پاهای مرغ عشق سالم و جوان فلسهای تمیز ، نرم و لطیف دارد. ... اگر در هنگام خرید به این نکات توجه کنید می توانید مطمئن باشید که انتخاب شما صحیح خواهد بود.

نکاتی در مورد خرید مرغ عشق
http://persianpet.org/forum/thread97740.html
... مرغ عشق بخرم خوش حال میشوم که اگر نکاتی را در مورد خرید و نگهداری از ... در طول سفر چند هفته‌ای، فقط تعداد اندکی از آنان سالم به اروپا می‌رسیدند.

مرغ و ماهی سالم را بشناسید - پارس
http://www.parsnews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-10/88159-%D9%85%D8%B1%D8%BA-%D9%85%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%85-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%AF
Oct 4, 2013 - بسیاری از افراد بدون توجه به نشانه‌های یک غذای سالم مرغ، ماهی و تخم‌مرغ را از ... به عنوان مثال باید در خرید ماهی و مرغ تازه به یکسری نکات توجه کرد.

خود مراقبتی تغذیه ای با یک تخم مرغ سالم در روز
http://health.ajaums.ac.ir/_health/documents/%D8%AE%D9%88%D8%AF%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%82%D8%A8%D8%AA%DB%8C%20%D8%AA%D8%BA%D8%B0%DB%8C%D9%87%20%D8%A7%DB%8C%20%D8%A8%D8%A7%20%D8%AA%D8%AE%D9%85%20%D9%85%D8%B1%D8%BA.pdf
پروتئین تخم مرغ ارزش بیولوژیکی )درصد قابلیت جذب در بدن(. 93/7 درصد دارد. ..... در زمان خرید تخم مرغ به چه نکاتی باید توجه کرد؟ تخم مرغ مصرفی را ترجیحاً از ...

نکته هایی برای خرید مرغ صفحه 1 - لی لی پوت
http://www.lilipot.ir/tag/%D9%86%DA%A9%D8%AA%D9%87+%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C+%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C+%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF+%D9%85%D8%B1%D8%BA/
نتایج جستجوی نکته هایی برای خرید مرغ صفحه 1. ... 4 روش برای برخورد با افراد یکدنده · خرید مرغ سالم نکاتی برای خرید مرغ سالم · نکات مهم آشپزی ...

نکات مهم در خرید گوشت مرغ - Dr . Amerinia
http://www.parsdiet.com/new/000365.php
بوی گوشت سالم طبیعی و مطبوع است. از خرید گوشتی که دارای بوی غیر طبیعی است خودداری کنید. * همچنین بعد از پخت، گوشت مرغ باید خوش خوراک، خوش طعم و مطبوع ...

سایت تخصصی قناری البرز - نکات مهم برای خرید جوجه مرغ مینا
http://canary-fallah.com/post/42
Nov 11, 2013 - نکات مهم برای خرید جوجه مرغ مینا . به نکات زیر توجه کنید سلام به دوستداران پرندگان زینتی وسخنگو برای خرید مرغ مینا پیشنهاد میدهم جوجه مینا را از ...

مرغ عشق - خرید مرغ عشق
http://morgheeshghyashar.blogfa.com/tag/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%B1%D8%BA-%D8%B9%D8%B4%D9%82
مرغ عشق - خرید مرغ عشق - همه چیزی که درباره مرغ عشق باید بدانیم - مرغ عشق. ... نکاتی که در ھنگام خرید باید به آن توجه کرد: 1- مرغ عشق باید سر حال و شاد باشد و مرتبا ... 5 - پاھای مرغ عشق سالم و جوان فلسھای تمیز ، نرم و لطیف دارد. 6 - دم پرنده سالم ...

ماجرای شستن مرغ فاسد با وایتکس! - نمناک
http://namnak.com/14864-%D8%B4%D8%B3%D8%AA%D9%86-%D9%85%D8%B1%D8%BA-%D9%81%D8%A7%D8%B3%D8%AF.html
شستن مرغ و مرغ سرد یا گرم و خرید مرغ سالم و ویژگی های مرغ سالم و ماجرای شستن مرغ های فاسد با وایتکس را در ... نکاتی در مورد نحوه انتخاب و طرز صحیح شستن مرغ.

مرغ و خروس و جوجه - ساتورنن
http://saturnin.persianblog.ir/post/4/
Oct 31, 2011 - ما این بار می خوایم در مورد مرغ و خروس وجوجه صحبت کنیم ! مرغ وخروس رو همه ... برای خرید یه جوجه سالم باید به نکات زیر توجه کنید : 1- از کسی که مورد ...

دانستنی‌های خرید، نگهداری، پخت‌وپز و بسته‌بندی مواد غذایی - ایران سلامت
http://forum.iransalamat.com/%D8%A7%D9%86%D8%AC%D9%85%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%85%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C-128/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%AA%D9%86%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%D8%8C-%D9%86%DA%AF%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%8C-%D9%BE%D8%AE%D8%AA%E2%80%8C%D9%88%D9%BE%D8%B2-%D9%88-%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87%E2%80%8C%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D8%BA%D8%B0%D8%A7%DB%8C%DB%8C-19041/
Nov 27, 2009 - نوشتن از اینکه چه غذاهایی سالم هستند و هر محصولی را باید چگونه بخریم، ... سعی می‌کنیم مهم‌ترین نکاتی را که باید در مورد بسته‌بندی، نگهداری و خرید محصولات غذایی ... اگر قصد خرید محصولاتی مثل مرغ، ماهی، گوشت یا سایر موادغذایی ...

نکات قبل از خرید مرغ عشق :: پرندگان
http://p-m-eshgh.blog.ir/1393/05/23/%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA%20%D9%82%D8%A8%D9%84%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D9%85%D8%B1%D8%BA%20%D8%B9%D8%B4%D9%82
Aug 14, 2014 - قبل از خرید مرغ عشق به نکات زیر توجه کنید تا خرید موفقی را داشته باشید. ... مرغ عشق سالم دارای چشمانی شفاف و بدون تیرگی است پس در خرید این ...

نکات برای خرید، آماده سازی، پخت و مصرف مواد غذایی | پایگاه ...
http://medmess.ir/mosahebe/1843
Jul 11, 2015 - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، نکات بهداشتی خرید، آماده سازی، ... علوم پزشکی اردبیل، با تاکید بر اینکه مرغ سالم دارای پوست شفاف و ...

تغذیه مرغ مینا - پرنده آشنا | پرندگان خانگی و ماهیان آکواریومی
http://parandehashena.persianblog.ir/tag/%D8%AA%D8%BA%D8%B0%DB%8C%D9%87_%D9%85%D8%B1%D8%BA_%D9%85%DB%8C%D9%86%D8%A7
نکات تکثیر مرغ عشق(۱) .... برای مراقبت صحیح از مرغ مینا برای داشتن پرنده سالم، شاد به یک مساحت بزرگ به یک مساحت بزرگی احتیاج دارید. ... -)از خرید مرغ مینا بالی اجتناب کنید، که بر خلاف بیشترمرغهای مینا به رنگ سفید هستند چرا که آنها از ...

ﺑﻬﺩﺍﺷﺕ ﮔﻭﺷﺕ،ﻣﺭﻍ ﻭﻣﺎﻫﯽ - معاونت بهداشتی و مرکز بهداشت استان
http://phc.mui.ac.ir/sites/phc.mui.ac.ir/files/docs/gosht-morgh-mahi.pdf
ﮔﻭﺷﺕ ﺳﺎﻟﻡ. ﺗﻧﻬﺎ ﺍﺯ ﺩﺍﻡ ﺳﺎﻟﻡ ﺗﻬﻳﻪ ﻣﯽ ﺷﻭﺩ . ﮔﻭﺷﺕ ﺩﺍﻡ ﻫﺎﻳﯽ ﮐﻪ ﺩﺭﮐﺷﺗﺎﺭﮔﺎﻩ ﻫﺎی ﻣﺟﺎﺯ ﻭ ﺑﻬﺩﺍﺷﺗﯽ ﺫﺑﺢ ﻣﯽ ﺷﻭﻧﺩ، ﻗﺎﺑﻝ. ﻣﺻﺭﻑ ﺍﺳﺕ ..... ﻻﺯﻡ ﺍﺳﺕ ﺩﺭ ﻫﻧﮕﺎﻡ ﺧﺭﻳﺩ ﮔﻭﺷﺕ ﻣﺭﻍ ﺑﻪ ﻳﮏ ﺳﺭی ﻧﮑﺎﺕ ﺗﻭﺟﻪ ﮐﻧﻳﺩ. : *. ﮔﻭﺷﺕ ﻣﺭﻍ ﺭﺍ ...

تخم مرغ های سالم را بشناسید - DaryaNews.ir
http://daryanews.ir/news.php?id=2798
Mar 11, 2007 - به هنگام انتخاب و خرید تخم مرغ نکات زیر را به خاطر داشته باشید: - تخم مرغ های سالم باید با توجه به وزنشان سنگین باشند. - باید پوسته ای سخت و ...

نکات لازم در مورد نگهداری تخم مرغ – پارسی طب
http://fa.parsiteb.com/%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA-%D9%84%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%86%DA%AF%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AA%D8%AE%D9%85-%D9%85%D8%B1%D8%BA/
Oct 7, 2015 - دکتر مسعود کیمیاگر، متخصص تغذیه گفت : تخم مرغ فاسد بیماری ایجاد می کند و باید پی به سلامتی آن برد. وی گفت: تخم مرغ سالم نسبت به تخم ...

شرایط زندگی مرغ عشق - همه چیز در مورد مرغ عشق
http://lovebird.parsiblog.com/Category/%D8%B4%D8%B1%D8%A7%D9%8A%D8%B7+%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%D9%8A+%D9%85%D8%B1%D8%BA+%D8%B9%D8%B4%D9%82/
فروش مرغ عشق[6] . خرید مرغ عشق[4] . ... نکات عمومی درمورد مرغ عشق ها. جمعه 90 بهمن 28 ... باشد، همچنین آب سالم و بدون کلر برای خوردن یا حمام کردن. دقت کنید که هرگز ...

نگهداری اصولی از مرغ عشق - نکاتی که در ھنگام خرید باید به آن ...
http://budgerigar.blogfa.com/tag/%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%DA%BE%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%85-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D8%A2%D9%86-%D8%AA%D9%88%D8%AC%D9%87-%DA%A9%D8%B1%D8%AF
نگهداری اصولی از مرغ عشق - نکاتی که در ھنگام خرید باید به آن توجه کرد - همه چیز ... 4 - چشمھای پرنده سالم ، گرد و براق و سیاه است (البته نژاد آلبینو دارای چشمھایی ...

عکس و آموزش نگهداری مرغ مینا - عکس و آموزش نگهداری پرنده گان
http://pigeon1.blogfa.com/post/5
خب دوستان بعد از خریداری یک جوجه مینای سالم وارد مرحله ی بسیار مهمی می شویم و اون .... اگر نکاتی رو که اشاره کردم به دقت اجرا کنید جوجه شما به سلامت رشد میکنه .... در مجاورت باد قرار گیرند، بهترین موقع برای خرید جوجه مرغ مینا ماه های خرداد و تیر است.

انجمن تازه عروس - تخم مرغ سالم
http://tazearoos.takbb.com/archive/index.php/thread-3551.html
نسخه کامل: تخم مرغ سالم. شما در حال مشاهده نسخه متنی این صفحه ... نکات زیر را در خرید تخم‌مرغ حتما باید به یاد داشته و مراعات کنید: ۱) از فروشگاه‌های معتبر خریداری ...

آنچه باید در مورد تخم مرغ بدانیم؟ - الیمزو
http://alimzoo.coptus.com/%D8%A2%D9%86%DA%86%D9%87-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%AA%D8%AE%D9%85-%D9%85%D8%B1%D8%BA-%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%85%D8%9F/
Aug 14, 2013 - از جمله آلودگی های شایع در تخم مرغ سالم ونلا میباشد و بنابراین همیشه توصیه می شود که از خوردن تخم مرغ خام و یا نیم پخته و فرآورده های خام یا نیم ... نکات مهم اطمینان از سلامت تخم مرغ: ... بلافاصله پس از خرید آن را به یخچال منتقل کنید.

روش های تشخیص سالم بودن مرغ | نایس استار
http://nicestar.ir/13142/%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%85-%D8%A8%D9%88%D8%AF%D9%86-%D9%85%D8%B1%D8%BA.html
Oct 4, 2015 - نکاتی در خصوص تشخیص گوشت، مرغ ،ماهی سالم از فاسد – جدیدترین … ... روشهای تشخیص مرغ سالم برای خرید مرغ بسته بندی غیر منجمد دقت کنید ...

ﺑﻬﺪاﺷﺖ ﺗﺨﻢ ﻣﺮغ
http://www.ssu.ac.ir/cms/fileadmin/user_upload/Moavenatha/MBehdashti/behdasht_mohit/Behdashtmohit/ruls/mavad_ghazaie/1314_b.tokhm_morgh.pdf
ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ ﺗﺨﻢ ﻣﺮغ ﺑﻄﻮر ﺗﺼﺎدﻓﯽ ﭘﺲ از ﺧﺮﯾﺪ وﯾﺎ در. آﺷﭙﺰﺧﺎﻧﻪ ﺗﺮک ﺑﺮداﺷﺖ ،آن ... ﻧﮑﺎﺗﯽ ﮐﻪ در ﻫﻨﮕﺎم ﻣﺼﺮف ﺗﺨﻢ ﻣﺮغ. ﺑﻪ آﻧﻬﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺗﻮﺟﻪ ﮐﻨﯿﻢ ... ﻣﺮغ ﺳﺎﻟﻢ وﻟﯽ ﮐﻤﯽ ﮐﻬﻨﻪ در ﻗﺴﻤﺘﻬﺎی ﻣﯿﺎﻧﯽ آب ﻣﻌﻠﻖ. ﻣﯽ ﻣﺎﻧﺪ وﺗﺨﻢ ﻣﺮغ ﻫﺎی ...

نکاتی درباره خرید تخم‌مرغ - سایت خبری تحلیلی تابناک ...
https://www.tabnak.ir/fa/news/124049/%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%AA%D8%AE%D9%85%E2%80%8C%D9%85%D8%B1%D8%BA
Oct 7, 2010 - مصرف‌کنندگان از خرید تخم‌مرغ های شکسته و فاقد نشانه استاندارد خودداری ... مهندس رضا غلامی در خصوص شرایط نگهداری تخم‌مرغ گفت: تخم مرغ سالم در ...

سایت سلامت:نکات ساده و مهم در خرید، نگهداری و پخت گوشت ...
http://www.pezeshk.us/?p=4715
Oct 23, 2006 - انتخاب غذای سالم و نگهداری و پخت صحیح آن، از مهم‌ترین مسائلی است که در ... در این نوشتار با بررسی مهم‌ترین نکات در خرید، نگهداری و پخت گوشت، سعی می‌کنیم ... که سریع فاسد می‌شوند مثل گوشت خام، مرغ، ماهی و تخم‌مرغ خام هم وجود دارند.

نکاتی در مورد فیلترشکن - خرید vpn,خرید کریو, خرید وی پی ان
http://confir.ir/post/%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%81%DB%8C%D9%84%D8%AA%D8%B1%D8%B4%DA%A9%D9%86/
2 days ago - نکاتی در مورد شست و شو و تعمیر پوشاک پشمی و بافتنی پوشاک ... مقدار مناسب و مجاز مصرف زعفران در ماه مصرف سه گرم زعفران برای هر نفر در ماه بسیار سالم. ... براساس مطالعات انجام شده در سال غذاهایی مثل گوشت مرغ که سرشار از ...

مرغ سالم بودن مرغ تازگی مرغ راه
http://mofassal.ir/detail/02c5ebf010514d06caca10098e403e62/article/6/
راههای تشخیص مرغ تازه از دیدگاه ،راههای تشخیص مرغ تازه از دیدگاه بهداشت محیط سایت بهداشت محیط ایران بهداشت محیط آب . برنا نکات مهم برای خرید مرغ ،ویژگیهای های ...

نکات بهداشتی در رابطه با گوشت مرغ
http://www.hcch.ir/fa/index.php/1389-08-23-10-27-05/82-1389-08-04-13-35-14
Oct 26, 2010 - نکات بهداشتی در رابطه با گوشت مرغ ... مشخصات گوشت سالم و نا سالم : - گوشت مرغ تازه رنگ و ... از خرید مرغ و سایر پرندگان زنده جداً خودداری نمائید.

سالم ترین وزن مصرف مرغ گوشتی کمتر از 2 کیلوگرم می‌باشد
http://www.kermanshah.maj.ir/DesktopModules/News/NewsView.aspx?TabID=1&Site=DouranPortal&Lang=fa-IR&ItemID=5821&mid=12259&wVersion=Staging
عنوان : سالم ترین وزن مصرف مرغ گوشتی کمتر از 2 کیلوگرم می‌باشد ... می‌شود یادآور شد: ضروری است به نکات مهم و کاربردی در خرید و مصرف گوشت مرغ توجه گردد و مرغ با ...

آیا می دانید مرغی که می خورید چیست؟ | مرجع طب سنتی ایرانی ...
http://ravazadeh.com/%D8%A2%DB%8C%D8%A7-%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%B1%D8%BA%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D9%85%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F/
تمام مرغهائی که در دنیا به نام مرغ ماشینی وجود دارد در عرض ۳۵ روز دورۀ این مرغها تمام و باید به .... بسیار جالب بود ولی با زندگی در تهران و کرج چه طور میتوانیم مرغ سالم تهیه کنیم؟ ..... می توان مرغ و دیگر محصولات را از جای مطمئنی خرید کنیم ؟ .... بسیاری از موارد را رعایت نمی کنند و خود مسئولین ذیربط نیز بارها این نکات را اذعان نموده اند.

ﻫﺮ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺳﺎﻟﻢ ، ﻳﻚ ﺗﺨﻢ ﻣﺮﻍ ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﺗﺨﻢ ﻣﺮﻍ ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﻳ
http://www2.iums.ac.ir/files/rk/tokhme_morq.pdf
ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﺧﺮﻳﺪ ﺗﺨﻢ ﻣﺮﻍ ﺑﻪ ﭼﻪ ﻧﻜﺎﺗﻲ ﺑﺎﻳﺪ ﺗﻮﺟﻪ ﻛﺮﺩ: ﺗﺨﻢ ﻣﺮﻍ ﺍﺯ ﻓﺮﻭﺷﮕﺎﻫﻬﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﺗﺨﻢ ﻣﺮﻍ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻳﺨﺠﺎﻝ ﻧﮕﻬﺪﺍﺭﻱ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ ﺧﺮﻳﺪﺍﺭﻱ ﺷﻮﺩ. ﻫﺮﮔﺰ ﺗﺨﻢ ﻣﺮﻍ ﺷﻜﺴﺘﻪ ، ﺗﺮﻙ ﺩﺍﺭ ﻭ ﺁﻟﻮﺩﻩ ﺭﺍ ﺧﺮﻳﺪﺍﺭﻱ ﻧﻜﻨﻴﺪ. ﺩﺭﺻﻮﺭﺕ ﺷﻜﺴﺘﮕﻲ ...

خرید گوشت مرغ - لینک گردی
http://nimbar.ir/news/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%DA%AF%D9%88%D8%B4%D8%AA-%D9%85%D8%B1%D8%BA
خرید و فروش ران مرغ - عرضه ران مرغ بسته بندی به سفارش. ... نکات مهم در خرید گوشت مرغ - tebyan.net. مرغ گوشت طیور از ... نکاتی برای خرید مرغ سالم - beytoote.com.

امام باقر فرمودند: هرکس فرزند ندارد، تخم مرغ بخورد و فراوان از ...
http%�شت مرغ نیست. شیوه‌های مختلف طبخ آسان و خوش‌خوراک بودن مرغ باعث شده تا به غذای روزانه و فوری عده بسیاری از مردم تبدیل شود. اما گاهی بعضی مشکلات لذت خوردن این گوشت لذیذ را کم می‌کنند.

شایعاتی که درباره سلامت مرغ های موجود در بازار دهان به دهان می‌چرخد یا خون‌مردگی‌های بعضی قسمت‌های گوشت مرغ سوالاتی هستند که پاسخ روشن و مشخصی برای‌شان پیدا نمی‌شود. یک متخصص تغذیه، درباره سلامت گوشت مرغ و مشکلاتی که آن را تهدید می‌کند، اطلاعات کافی می‌دهد.

هر چند وقت یک بار درباره سلامت گوشت مرغ موجود در بازار شایعاتی به گوش می‌رسد که موجی از نگرانی مردم را به‌دنبال می‌آورد. این سوال مطرح می‌شود که چگونه می‌شود گوشت سالم و ناسالم را از روی ظاهرشان تمییز دهیم؟ اساسا چنین امکانی وجود ندارد و نمی‌شود با توجه به مشخصات ظاهری مرغ سلامتش را تشخیص داد. تنها راه‌حل این است که یکسری نکات را در خرید مرغ رعایت کنید:

نکته هایی مهم در خریدن مرغ
مرغ را از مراکز معتبر و شناخته شده‌ای تهیه کنید که مطمئن هستید ذبح بهداشتی و سالمی دارند.
حتی الامکان سعی کنید مرغ بسته بندی شده بخرید.
حین خرید مرغ، به تاریخ تولید آن دقت کنید. اگر بیش از 72 ساعت از تولید مرغ گذشته باشد، آن را نخرید. آن مرغ دیگر طبیعی یا ارگانیک نیست.

آیا به مرغ ها هورمون تزریق می‌شود؟
چند سالی است شایعه شده که به برخی از مرغ‌های موجود در بازار هورمون‌هایی تزریق می‌شود تا رشد ظاهری بهتری پیدا کنند. همچنین گفته می‌شود که مصرف این هورمون‌ها برای انسان مضر است و او را دچار بیماری می‌کند. واقعیت این است که با رشد جمعیت جهان دیگر تولید غذاهای طبیعی و ارگانیک عملا ممکن نیست، اما استفاده از هورمون هم توجیه منطقی ندارد چراکه تهیه هورمون در سطح گسترده هزینه گزافی روی دست تولیدکننده می‌گذارد و اصلا برایش مقرون به‌صرفه نیست. بنابراین بعید است دست به کاری بزند که برایش توجیه مالی ندارد. حالا حتی بر فرض اینکه هورمون به مرغ تزریق شده باشد باز هم آسیب جدی به مصرف‌کننده وارد نمی‌شود. به دلیل اینکه هورمون‌ها نیمه عمر دارند.


یعنی هورمون‌ها عمر چند روزه دارند و تا زمانی که به مصرف برسند، اثر خود را تا حد زیادی از دست می‌دهند. مقدار باقی‌مانده هم جذب نمی‌شود و از بدن دفع می‌شود.

گوشت مرغ در معرض چه آلودگی‌هایی قرار دارد؟
هیچ کدام از مشکلاتی که برای گوشت مرغ شمرده می‌شوند به اندازه وجود آنتی‌بیوتیک، سلامت را تهدید نمی‌کند. در صورتی که بدن مقدار زیادی آنتی‌بیوتیک را به شکل مستمر دریافت کند، کم‌کم میکروب ها در برابر آنتی بیوتیک مقاوم می‌شوند. از همین روست که بعضی می‌گویند در گذشته اگر آنتی‌بیوتیک می‌خوردم، بیماری‌ام به سرعت بهبود پیدا می‌کرد، اما حالا دیگر این دارو اثر سابق را روی من ندارد و انگار تاثیرش را از دست داده است! در چنین شرایطی می‌توان گفت میکروب‌ها به آنتی‌بیوتیک‌ها عادت کرده‌اند و با وجود آنها دیگر از بین نمی‌روند.


علاوه بر این گوشت مرغ یکی از مستعدترین انواع گوشت در آلوده شدن به حساب می‌آید. دو باکتری شیگلا و سالمونلا نوع عمده باکتری‌هایی هستند که در صورت مصرف مشکلات متعددی را برای فرد به‌وجود می‌آورند. ازجمله اینکه ممکن است فرد دچار ناراحتی های گوارشی نظیر تهوع و استفراغ شود.

پای مرغ قابل خوردن است؟
در بسیاری از کشورها خوردن پای مرغ بخشی از فرهنگ غذایی به حساب می‌آید و نسبت به آن اشتیاق نشان می‌دهند، چراکه پای مرغ منبع غنی پروتئین، کلسیم و فسفر است. اما در جامعه ما مصرف این غذا هنوز آن طور که باید و شاید جا نیفتاده است. به جای آن دل و جگر مرغ به وفور در منازل و رستوران‌ها پخته و خورده می‌شود. درحالی که از نظر علم تغذیه خوردن دل و جگر مرغ مفید نیست و توصیه می‌شود تا حد امکان از خوردن آنها اجتناب شود، چون در صورت وجود آلودگی کبد مرغ مرکز تجمع خواه%

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.