اس ام اس , مدل ,فال,دکوراسیون,آرایش و زیبایی

اس ام اس , مدل ,فال,دکوراسیون,آرایش و زیبایی

اس ام اس , مدل ,فال,دکوراسیون,آرایش و زیبایی

اس ام اس , مدل ,فال,دکوراسیون,آرایش و زیبایی

راز داشتن حافظۀ برتر از زبان قهرمانان جهانی حافظه



حافظۀ برتر

بهترین راه برای به خاطر سپردن گروهی از اشیا یا حقایق، انتساب تصاویر آنها به محلی خاص و منظم است

 

اگر چند سال پیش به آلکس مولن می‌گفتید که می‌تواند در عرض 21.5 ثانیه، ترتیب یک دست ورق را حفظ کند، به شما می‌گفت که دیوانه شده‌اید. حافظۀ او خارق‌العاده نبود و حتی از "میانگین هم پایین‌تر بود." به امروز بیاییم. مولن، دانشجوی پزشکی در دانشگاه میسیسیپی و قهرمان جهانی حافظه است.


ماجرای مولن از جایی آغاز شد که کتابی به نام "قدم زدن با انیشتین" را خواند. این کتاب را جاشوا فوئر، روزنامه‌نگار آمریکایی، نوشته است. او به گروهی از افراد آشنا شد که با استفاده از تکنیک‎های باستانی حافظۀ خود را تقویت می‌کردند. فوئر خود نیز شروع به تمرین این تکنیک‌ها کرد و توانست تا در عرض یک سال در مسابقات قهرمانی حافظۀ آمریکا، نفر اول شود.

به گزارش بی‌بی‌سی انگلیسی،مولن تصمیم گرفت تا با استفاده از داستان فوئر، حافظۀ خود را تقویت کند. او می‌گوید: "من به هیچ عنوان حافظۀ طبیعی فوق‌العاده‌ای نداشتم. اما در سال 2013، شروع به استفاده از تکنیکهایی که فوئر گفته بود کردم." یک سال بعد، مولن در مسابقات قهرمانی حافظۀ آمریکا، دوم شد. او می‌گوید: "واقعاً انگیزه‌بخش بود، و من به تمرین ادامه دادم و نهایتاً توانستم در قهرمانی جهان حافظه، اول شوم."

این مسابقات، در ماه دسامبر گذشته در گوانگژو برگزار شد. این مسابقه شامل 10 دور چالش ذهنی است که شامل حفظ اعداد در طول یک ساعت، به خاطر سپردن اسامی و چهره‌ها در 15 دقیقه و یا به خاطر سپردن صدها رقم صفر و یک می‌شود. رویداد نهایی، به خاطر سپردن ورقهای یک دست کارت بازی است که شرکت‌کننده باید با سرعت هر چه بیشتر آن را به انجام برساند.

مولن پیش از مرحلۀ نهایی، در جایگاه دوم قرار داشت. او به مدت 21.5 ثانیه به کارتها نگاه کرد که تنها 1 ثانیه از نفری که تا آن زمان از او پیش بود، یعنی یان یانگ، کمتر بود. اما همین یک ثانیه کافی بود تا مولن اول شود.

مولن حالا دارندۀ رکورد جهانی حفظ بیشترین عدد ممکن در عرض یک ساعت است: 3029 تا. او می‌گوید: "چند سال پیش، تصور می‌کردم که این کار نشدنی است." او حالا صاحب 6 رکورد در آمریکاست.

وارد کاخ ذهنتان شوید
اگر حتی قادر به حفظ فهرست خریدتان نیستید، چه برسد به هزاران صفر و یک، دستیابی به چنین حافظۀ قدرتمندی، ممکن است غیرممکن به نظر برسد.

کاخ ذهن، تصویری است در چشم ذهن شما، از محلی که آن را به خوبی می‌شناسید؛ مثلاً خانۀتان یا مسیرتان به محل کار. برای اینکه موارد بسیاری را به خاطر بسپارید، چه کارت باشد و چه لیست خرید، کافی است که در کاخ ذهنی خود حرکت کنید و هر مورد را محلی خاص در مسیر بگذارید.

این تکنیک به شاعری یونانی به نام سیمونیدس اهل کیوس نسبت داده شده که در 477 قبل از میلاد می‌زیسته است. بنا بر افسانه‌ها، سیمونیدس بازی نزد یکی از اشراف ثروتمند و ظالم مهمان بود. نیمی از مهمانی گذاشته بود که سیمونیدس را که قاصدی برایش پیام آورده بود، به بیرون فراخواندند. وقتی که پایش را از بیرون گذاشت، سقف محل مهمانی فرو ریخت و هر که در آنجا بود کشته شد. وقتی که دوستان و آشنایان در میان اجسادی که از شدت له شدن قابل شناسایی نبودند به دنبال عزیزانشان می‌گشتند، سیمونیدس به جایی که نشسته بود فکر می‌کرد. ناگهان ‌توانست صحبت کردن با مهمانی که در مقابلش نشسته بود و سپس نفر سمت چپی و سپس فردی که سر میز نشسته بود را تصور کند؛ او متوجه شد که با به یاد آوردن ترتیب دقیق نشستن همه، می‌تواند اجساد را شناسایی کند. می‌گویند که این رویداد باعث شد تا او به این نتیجه برسد که بهترین راه برای به خاطر سپردن گروهی از اشیا یا حقایق، انتساب تصاویر آنها به محلی خاص و منظم است.

قرنها بعد، النور مگوایر و همکارانش در یونیورسیتی کالج لندن، مغز 10 نفر را که در قهرمانی جهان حافظه مقام آورده بودند را اسکن کردند. او امیدوار بود تا اگر مغز افراد صاحب حافظۀ خارق‌العاده، تفاوت ساختاری با مغز دیگران داشته باشد، این تفاوت را کشف کند. این آزمایشها نتوانستند هیچ تفاوتی در تفکر یا تفاوتهای ساختاری در مغز این افراد بیابند. تنها تفاوتی که در آنان مشاهده می‌شد، استفادۀ ترجیحی از نواحی‌ای از مغز بود که در مسیریابی مورد استفاده قرار می‌گیرند. دارندگان ابرحافظه به این خاطر در به خاطر آوردن مسائل بهتر عمل می‌کردند که در کاخهای حافظۀ خود قدم می‌زدند.

 

دارندگان ابرحافظه

دارندگان ابرحافظه در کاخهای حافظۀ خود قدم می‌زنند

 

نقاشی با اعداد
برای به خاطر سپردن اعداد یا اعداد صفر و یک، هر شرکت‌کننده‌ای، سیستم خاص خود را برای تبدیل این موارد به تصاویر دارد. برای مثال، مولن برای حفظ ترتیب یک دست ورق، از سیستم "دو کارتی" استفاده می‌کند. در این سیستم، خال و اعداد به آواها تبدیل می‌شوند. برای مثال، فرض کنید که 7 خشت و 5 پیک را داشته باشید. خشت و پیک در کنار هم صدای "م" تولید می‌کنند. 7 تبدیل به "ک" می‌شود و 5 تبدیل به "ل". اگرچه در نگاه اول معلوم نیست که این صداها از کجا می‌آیند، اما مولن می‌گوید که این روش را بسیار پیشتر فرد دیگری ابداع کرده است و اصول آن را بنیان گذاشته است. او می‌گوید: "وقتی که م، ک، و ل را داشته باشید می‌توانید تصویری بسازید که با این حروف جور دربیاید. مثلاً این حروف من را یاد کلمۀ مایکل می‌اندازد، و در نتیجه وقتی این جفت کارت را ببینم می‌توانم آن را با تصویر مایکل جردن جایگزین کنم."

پیش از مولن، یوناس وون اسن، دارندۀ عنوان برترین حافظۀ جهان بود. همچون مولن، وون اسن نیز در بزرگسالی بود که عشق به به خاطر سپردن چیزها را کشف کرد. او می‌گوید: "در کتابخانه می‌چرخیدم که به یک کتاب که ادعا می‌کرد می‌تواند حافظۀ خواننده را تقویت کند برخوردم و برایم جالب بود، چون واقعاً دلم می‌خواست حافظۀ بهتری داشته باشم تا بتوانم در مدرسه و امتحانات بهتر عمل کنم."

وون اسن که دانشجوی دانشگاه گوتنبرگ است، برخی از تکنیکهای کتاب را امتحان کرد و به سرعت نتیجۀ آن را دید. او می‌گوید: "تقریباً بلافاصه متوجه شدم که می‌تواند بیش از حد تصورم چیزها را به خاطر بسپارم." اولین مسابقۀ حافظه‌ای که در آن شرکت کرد، مسابقات قهرمانی حافظۀ سوئد در سال 2012 بود که در آن برنده شد. او سپس در سالهای 2013 و 2014 توانست قهرمان جهانی حافظه شود.

تکنیکی که وون اسن برای حفظ ترتیب ورقهای از آن استفاده می‌کند، قدری متفاوت است. او برای هر کارتی تصویری متمایز دارد که آنها در گروهای سه تایی در کاخ حافظۀ کوچکش که خانه‌اش است، قرار می‌دهد. او می‌گوید: "بنابراین می‌توانم از در جلو شروع کنم. فرض کنید که چهار دل، نه دل و هشت گشنیز را آنجا بگذارم، در را که باز کنم شرلوک هلمز مشغول گیتار زدن و خوردن همبرگر است. سپس وارد پذیرایی می‌شود و با سه کارت بعدی یک صحنۀ جدید می‌سازم."

رستوران محبوبتان کجاست؟
کاخهای حافظه می‌توانند هر جایی باشند؛ هتل، خانه، مسیر محل کار، رستوران، بهترین تعطیلات، پارک یا حتی سفر با مترو. مولن می‌گوید: "اگر بنشینید و قدری فکر کنید، صدها محل را به خاطر می‌آورید که خیلی خوب می‌شناسید."

هر دو قهرمان جهانی حافظه، از کاخهای حافظه برای سپردن به خاطر سپردن چیزها چه به حافظۀ کوتاه مدت، نظیر به خاطر سپردن ورقهای بازی،چه حفظ چیزی برای همیشه استفاده می‌کنند. مولن می‌گوید: "بنابراین برای مسابقۀ اعداد که پنج دقیقه طول می‌کشد، از دو کاخ یکسان استفاده می‌کنم و برای دفعۀ بعد هم دوباره از آنها استفاده می‌کنم. چرا که نمی‌خواهم مسابقۀ اعداد دو سال پیش در خاطرم بماند. اما وقتی که در دانشگاه موضوعی را یاد می‌گیرم، مثلاً نام داروهایی که اختلالات معده را درمان می‌کنم، از یک کاخ جدا استفاده می‌کنم و به غیر از اطلاعات مرتبط با همین موضوع، دیگر از آن کاخ استفادۀ دیگری نمی‌کنم."

اما آیا این تکنیک همیشه جواب می‌دهد؟ آیا نمی‌شود که ذهنشان پاک شود؟ هر دوی آنها پاسخ منفی دادند. وون اسن می‌گوید: "اگر چیزی را در کاخ ذهنی خود قرار دهید، جایش برای همیشه امن است."

مسئلۀ دیگری که هر دو روی آن توافق دارند، این است که نعمت حافظۀ خارق العاده چیز خاصی نیست و هر کسی می‌تواند با قدری تمرین به آن برسد. مولن برای آمادگی برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان، روزانه تنها بین نیم تا یک ساعت تمرین می‌کند. وون اسن نیز هر روز زمان اندکی را به تمرین اختصاص می‌دهد، اما در آستانۀ مسابقات، مدت تمرین خود را به 5 ساعت می‌رساند.

وون اسن فعلاً از شرکت در مسابقات کنار کشیده، اما امیدوار است تا سال آینده رکورد حفظ عدد پی را بشکند. تا الان به 10000 رقم رسیده است، اما امیدوار است که تا سال آینده به صدهزار رقم برسد.

مولن نمی‌تواند به اتکا به عنوانش اموراتش را بگذراند. او می‌گوید: "پول جایزه هست، اما کفاف زندگی را نمی‌دهد." بنابراین او سعی می‌کند تا با استفاده از این تکنیکها برای موفقیت خود و دیگران در دانشگاه تلاش کند. او می‌گوید: "من حداکثر سعیم را برای معرفی این تکنیکها به دیگران انجام می‌دهم، چرا که این تکنیکها برای زندگی روزمره مفید هستند. من سعی می‌کنم به مردم بگویم که از این تکنیکها برای بهبود زندگی روزمرۀ خود استفاده کنند، نه لزوماً شرکت در مسابقه. من از حضور در مسابقه لذت می‌برم، اما فکر می‌کنم که هر کسی می‌تواند از این تکنیکها می‌توان در بخشهای مختلف زندگی استفاده کند."

وون اسن موافق است. او می‌گوید که این امر مثل راندن دوچرخه می‌ماند. اگر تا حالا دوچرخه‌سواری نکرده باشید، به نظرتان کاری سخت و محیرالعقول می‌رسد، ولی با قدری تمرین هر کسی می‌تواند، اینکار را انجام دهد. او می‌گوید: "برای اینکه حافظۀ بسیار بهتری داشته باشید، نیازی نیست که قهرمان جهانی حافظه شوید. همانطور که لازم نیست برای اینکه با دوچرخه به بقالی بروید، قهرمان تور دو فرانس شوید."

منبع: سلامت نیوز

 




راز داشتن حافظۀ برتر از زبان قهرمانان جهانی حافظه - سلامت نیوز
http://www.salamatnews.com/news/180053/%D8%B1%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%86-%D8%AD%D8%A7%D9%81%D8%B8%DB%80-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D9%82%D9%87%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AD%D8%A7%D9%81%D8%B8%D9%87
5 days ago - حافظۀ او خارق‌العاده نبود و حتی از "میانگین هم پایین‌تر بود." به امروز بیاییم. مولن، دانشجوی پزشکی در دانشگاه میسیسیپی و قهرمان جهانی حافظه است.

راز داشتن حافظۀ برتر از زبان قهرمانان جهانی حافظه | خبرگزاری ...
http://www.ilna.ir/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%B1-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7-10/361648-%D8%B1%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%86-%D8%AD%D8%A7%D9%81%D8%B8-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D9%82%D9%87%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AD%D8%A7%D9%81%D8%B8%D9%87
5 days ago - در این مطلب، راز داشتن حافظه برتر از نگاهِ آلکس مولن (قهرمان جهانی حافظه) را میخوانید.

راز داشتن حافظۀ برتر از زبان قهرمانان جهانی حافظه - سلامت نیوز ...
http://khabarfarsi.com/n/16280034
5 days ago - حافظۀ او خارق العاده نبود و حتی از "میانگین هم پایین تر بود." به امروز بیاییم. مولن، دانشجوی پزشکی در دانشگاه میسیسیپی و قهرمان جهانی حافظه است.

وب‌گردی:راز داشتن حافظۀ برتر از زبان قهرمانان جهانی حافظه ...
http://kahlek.ir/index.php/news989444
5 days ago - در مطلب، داشتن برتر نگاهِ مولن جهانی را به گروه باشگاه جوان، ماجرای از آغاز که به "قدم با را این را فوئر، آمریکایی، است. به از آشنا که استفاده ...

بالاترین: راز داشتن حافظۀ برتر از زبان قهرمانان جهانی حافظه
https://www.balatarin.com/permlink/2016/4/19/4159811
9 hours ago - اگر چند سال پیش به آلکس مولن می‌گفتید که می‌تواند در عرض 21.5 ثانیه، ترتیب یک دست ورق را حفظ کند، به شما می‌گفت که دیوانه شده‌اید. حافظۀ او ...

راز داشتن حافظۀ برتر از زبان قهرمانان جهانی حافظه - kodoom ...
http://news.kodoom.com/health-science/%D8%B1%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%86-%D8%AD%D8%A7%D9%81%D8%B8%DB%80-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D9%82%D9%87%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%86/story/5671294/
5 days ago - حافظۀ او خارق العاده نبود و حتی از "میانگین هم پایین تر بود." به امروز بیاییم. مولن، دانشجوی پزشکی در دانشگاه میسیسیپی و قهرمان جهانی حافظه است.

عصر پیشرفت | رسانه امروز و فردای ما
http://www.asrpishraft.com/
راز داشتن حافظۀ برتر از زبان قهرمانان جهانی حافظه. اگر چند سال پیش به ... براساس نتایج تست AnTuTu لیست 10 تلفن هوشمند برتر سه ماهه اول سال 2016 منتشرشد.

تکذیب ترک بر داشتن سد دز - فرارو
http://fararu.com/fa/news/269141/%D8%AA%DA%A9%D8%B0%DB%8C%D8%A8-%D8%AA%D8%B1%DA%A9-%D8%A8%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%86-%D8%B3%D8%AF-%D8%AF%D8%B2
تکذیب ترک بر داشتن سد دز. کد خبر: ۲۶۹۱۴۱ ... داستان جنایت شهرزاد از زبان خودش · راز داشتن حافظۀ برتر از زبان قهرمانان جهانی حافظه · سس قرمز، جان کری را ثروتمند ...

راز موفقیت قهرمانان - لینک گردی
http://nimbar.ir/news/%D8%B1%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D9%88%D9%81%D9%82%DB%8C%D8%AA-%D9%82%D9%87%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%86
راز داشتن حافظۀ برتر از زبان قهرمانان جهانی حافظه 4 روش برای برخورد با افراد یکدنده.

راز داشتن حافظۀ برتر از زبان قهرمانان جهانی حافظه
http://www.khabarnab.com/%D8%B1%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%86-%D8%AD%D8%A7%D9%81%D8%B8%DB%80-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D9%82%D9%87%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%AC/
راز داشتن حافظۀ برتر از زبان قهرمانان جهانی حافظه. سلامت نیوز: اگر چند سال پیش به آلکس مولن می‌گفتید که می‌تواند در عرض ۲۱٫۵ ثانیه، ترتیب یک دست ورق را حفظ ...

راز داشتن حافظۀ برتر از زبان قهرمانان جهانی حافظه - Bavarema
http://www.scriptux.ir/web/aHR0cDovL3d3dy5iYXZhcmVtYS5pci/Yp9ix2LPYp9mELdmF2LfZhNioLzU1Ldii2K7YsduM2YYt2KfYrtio2KfYsS80NTIyLdix2KfYsi3Yr9in2LTYqtmGLdit2KfZgdi424At2KjYsdiq2LEt2KfYsi3Ystio2KfZhi3ZgtmH2LHZhdin2YbYp9mGLdis2YfYp9mG24wt2K3Yp9mB2LjZhy5odG1s
راز داشتن حافظۀ برتر از زبان قهرمانان جهانی حافظه - Bavarema · فال 10 اسفند · فال پ سور · فال زمان ازدواج واقعی · شهرخبر · فال 1395 · داستان شیخ صنعان · چ فال ...

ArtOnlines - راز داشتن حافظۀ برتر از زبان قهرمانان جهانی حافظه
http://www.artonlines.com/news/external/2115168/%D8%B1%D8%A7%D8%B2_%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%86_%D8%AD%D8%A7%D9%81%D8%B8%DB%80_%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1_%D8%A7%D8%B2_%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86_%D9%82%D9%87%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%86_%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C_%D8%AD%D8%A7%D9%81%D8%B8%D9%87_/
در این مطلب، راز داشتن حافظه برتر از نگاهِ آلکس مولن (قهرمان جهانی حافظه) را میخوانید. متن کامل خبر. تعداد بازدید : اشتراک این خبر به دوستان من در. اخبار ویژه ...

راز داشتن حافظۀ برتر از زبان قهرمانان جهانی حافظه | فرا پرس
http://farapress.ir/fa/news/1079951/%D8%B1%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%86-%D8%AD%D8%A7%D9%81%D8%B8%DB%80-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D9%82%D9%87%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AD%D8%A7%D9%81%D8%B8%D9%87/
6 days ago - در این مطلب، راز داشتن حافظه برتر از نگاهِ آلکس مولن (قهرمان جهانی حافظه) را میخوانید.

راز داشتن حافظۀ برتر از زبان قهرمانان جهانی حافظه | پورتال ...
http://tgig.ir/tag/%D8%B1%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%86-%D8%AD%D8%A7%D9%81%D8%B8%DB%80-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D9%82%D9%87%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%AC/
بایگانی برچسب ها: راز داشتن حافظۀ برتر از زبان قهرمانان جهانی حافظه. تکذیب ترک بر داشتن سد دز/ سفر اضطراری وزیر نیرو به خوزستان · تکذیب ترک بر داشتن سد ...

راز داشتن حافظۀ برتر از زبان قهرمانان جهانی حافظه+تصاویر
http://www.hammihan.com/post/10488484
راز داشتن حافظۀ برتر از زبان قهرمانان جهانی حافظه+تصاویر.

راز داشتن حافظۀ برتر از زبان قهرمانان جهانی حافظه صبح ...
http://khabarche.ir/%D8%AE%D8%A8%D8%B1/4325982/%D8%B1%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%86-%D8%AD%D8%A7%D9%81%D8%B8--%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D9%82%D9%87%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AD%D8%A7%D9%81%D8%B8%D9%87
6 days ago - در این مطلب، راز داشتن حافظه برتر از نگاهِ آلکس مولن (قهرمان جهانی حافظه) را میخوانید. منبع باشگاه خبرنگاران پنجشنبه 26 فروردین 1395 ساعت 11: ...

راز داشتن حافظه برتر از زبان قهرمانان جهانی حافظه » پرس نیوز
http://wwiipress.biz/%D8%B1%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%86-%D8%AD%D8%A7%D9%81%D8%B8%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D9%82%D9%87%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%AC/
5 days ago - راز داشتن حافظه برتر از زبان قهرمانان جهانی حافظه. توسط | دیدگاه ها (0) ... حافظۀ او خارق‌العاده نبود و حتی از “میانگین هم پایین‌تر بود.” به امروز بیاییم.

راز داشتن حافظه برتر از زبان قهرمانان جهانی حافظه - پارس تلکس
http://www.parstelex.ir/site/news/show/1493627
5 days ago - حافظۀ او خارق‌العاده نبود و حتی از میانگین هم پایین‌تر بود. به امروز بیاییم ... عنوان خبر : راز داشتن حافظه برتر از زبان قهرمانان جهانی حافظه. 1493627.

راز داشتن حافظۀ برتر از زبان قهرمانان جهانی حافظه - خبر آنتایم
http://khabarontime.ir/news/35631159/%D8%B1%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%86-%D8%AD%D8%A7%D9%81%D8%B8%DB%80-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D9%82%D9%87%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AD%D8%A7%D9%81%D8%B8%D9%87
... به دلیل ارسال ورودی های غیر مجاز مسدود شده است. راز , داشتن , حافظۀ , برتر , از , زبان , قهرمانان , جهانی , حافظه , ... ایمنی بهتر فورد F-150 در بین پیکاپ‌های فول‌سایز ...

راز داشتن حافظه برتر از زبان قهرمانان جهانی حافظه | وبــــــــــــدون
http://www.webdon.ir/item/2538_%D8%B1%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%86-%D8%AD%D8%A7%D9%81%D8%B8%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D9%82%D9%87%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AD%D8%A7%D9%81%D8%B8%D9%87
5 days ago - اگر چند سال پیش به آلکس مولن می‌گفتید که می‌تواند در عرض ۲۱.۵ ثانیه، ترتیب یک دست ورق را حفظ کند، به شما می‌گفت که دیوانه شده‌اید. حافظۀ او ...

فرادید: Faradeed
http://faradeed.ir/
چرا مردم. prev. next. راز دوری فیلم‌برداران از کالینز ... راز داشتن حافظۀ برتر از زبان قهرمانان جهانی حافظه ... حافظۀ او خارق‌العاده نبود و حتی از "میانگین هم پایین‌تر بود.

راز داشتن حافظۀ برتر از زبان - دانلود
http://download.vahid-tanha1370.ir/%D8%B1%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%86-%D8%AD%D8%A7%D9%81%D8%B8%DB%80-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86.html
4 days ago - راز داشتن حافظۀ برتر از زبان ... شفا آنلاین>اجتماعی>در این مطلب، راز داشتن حافظه برتر از نگاهِ آلکس مولن (قهرمان جهانی .

طلا آ نلاین سرمایه/خریدوفروش آنلاین طلا
https://www.sekehsarmayeh.com/
نمودار آنلاین نرخ جهانی طلا ... غلامرضا زندی کارشناس ارشد مدیریت : کارآفرین برتر سالهای 1392 و 1394 ... راز داشتن حافظۀ برتر از زبان قهرمانان جهانی حافظه ...

راز داشتن حافظۀ برتر صفحه 1 - لی لی پوت
http://www.lilipot.ir/tag/%D8%B1%D8%A7%D8%B2+%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%86+%D8%AD%D8%A7%D9%81%D8%B8%DB%80+%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1/
داشتن حافظۀ برتر,راز داشتن حافظۀ · برای زندگی بهتر · راز داشتن حافظۀ برتر از زبان قهرمانان جهانی حافظه · اخبار پرسپولیس,اخبار استقلال اخبار,اخبار · اخبار ورزشی ...

راز داشتن حافظه برتر از زبان قهرمانان جهانی حافظه | اخبار ...
http://mehr40.ir/news/?p=2554
Apr 3, 2016 - اگر چند سال پیش به آلکس مولن می‌گفتید که می‌تواند در عرض ۲۱.۵ ثانیه، ترتیب یک دست ورق را حفظ کند، به شما می‌گفت که دیوانه شده‌اید. حافظۀ او ...

بی رحم ترین و ترسناک ترین حشره جهان + عکس - دهان دندان
http://dahandandan.ir/%D8%A8%DB%8C-%D8%B1%D8%AD%D9%85-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%88-%D8%AA%D8%B1%D8%B3%D9%86%D8%A7%DA%A9-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AD%D8%B4%D8%B1%D9%87-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%B9%DA%A9%D8%B3-2/
Apr 8, 2016 - ... تحول سلامت دهان · خانه / تغذیه / بی رحم ترین و ترسناک ترین حشره جهان + عکس ... راز داشتن حافظۀ برتر از زبان قهرمانان جهانی حافظه. 5 ساعت پیش ...

آخرین و جدیدترین اخبار پزشکی ایران - طب بوک
http://www.tebbook.com/news/
راز داشتن حافظۀ برتر از زبان قهرمانان جهانی حافظه .... تجلیل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به عنوان روابط عمومی برتر دستگاههای اجرایی استان.

استعداد بایگانی - MixGram
http://mixgram.ir/tag/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D8%AF/
راز داشتن حافظۀ برتر از زبان قهرمانان جهانی حافظه · وب‌گردی · ۴۳۸۲۷۸۳_۳۷۳٫jpg. در این مطلب، راز داشتن حافظه برتر از نگاهِ آلکس مولن (قهرمان جهانی حافظه) را میخوانید.

دلیل فوت بیماری و مرگ مهرداد اولادی از زبان پزشکش چه بود
http://kimyushin.rozblog.com/post/768
6 hours ago - دلیل فوت مهرداد اولادی از زبان پزشک متخصص · موشکافی علت مرگ ... 4 . مهرداد اولادی ..... راز داشتن حافظۀ برتر از زبان قهرمانان جهانی حافظه .... کدام آجیل ...

اعتراف تلخ پرویز مظلومی بعد دربی - جام جهان بین
http://jamjahanbin.ir/%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%81-%D8%AA%D9%84%D8%AE-%D9%BE%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%B2-%D9%85%D8%B8%D9%84%D9%88%D9%85%DB%8C-%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%DB%8C/
... کودک و والدین · گردشگری · مذهبی · ورزشی · تبلیغات در جام جهان بین ... راز داشتن حافظۀ برتر از زبان قهرمانان جهانی حافظه · توصیه پروفسور سمیعی به فوتبالیست ...

کاریکاتور/ زیکا کابوس جدید جهان
http://www.mahbobtarinha.com/news/67357/%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%B1--%D8%B2%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%DA%A9%D8%A7%D8%A8%D9%88%D8%B3-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86
Feb 2, 2016 - سلامت نیوز:ویروس زیکا به کابوس جدید در جهان تبدیل شده است. ... راز داشتن حافظۀ برتر از زبان قهرمانان جهانی حافظه · گزارش های منفی از مرکز درمان ...

محصولات - شرکت صنایع سرد شیلا
http://www.shilaco.com/products/list/lang/fa
کاهش مصرف برق قیمت مدل یخچال گارانتی. مشاهده نتیجه. راز داشتن حافظۀ برتر از زبان قهرمانان جهانی حافظه+عکس · ماجرای کشف جسد ١٥٠٠ ساله زنی با کفش‌های آدیداس!

سامانه دانشجویان ایران، IranStudents
http://iranstudents.ir/
... شرایط جدید بورسیه دکتری خارج از کشور; جزئیات شرکت در آزمون زبان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور ..... قهرمانان جهانی حافظه از راز داشتن حافظۀ برتر می گویند.

مکالمه به زبان عربی باترجمه فارسی درباره تعطیلات - تفریحی
http://tafrihy.net/index/view/4353-%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%87+%D8%A8%D9%87+%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86+%D8%B9%D8%B1%D8%A8%DB%8C+%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D8%B1%D8%AC%D9%85%D9%87+%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C+%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87+%D8%AA%D8%B9%D8%B7%DB%8C%D9%84%D8%A7%D8%AA/?page=9
6 days ago - راز داشتن حافظۀ برتر از زبان قهرمانان جهانی حافظه. تاریخِ جهان از ماموت تا فیسبوک (28) پنج سال یا صد سال همچون ... کتابخانه من خروجورود ثبت ...

منشأ ایجاد داعش وسرنوشت آن از زبان مهتدی - TitreAkhbar ...
http://www.titreakhbar.com/search.aspx?k=1&similar=1&hid=26110248&t=%D9%85%D9%86%D8%B4%D8%A3%20%D8%A7%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D8%AF%20%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4%20%D9%88%D8%B3%D8%B1%D9%86%D9%88%D8%B4%D8%AA%20%D8%A2%D9%86%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86%20%D9%85%D9%87%D8%AA%D8%AF%DB%8C
راز داشتن حافظۀ برتر از زبان قهرمانان جهانی حافظه داور اخبار مشابه ۱۳۹۵-۱-۲۶ ۱۳:۳۷|۱۱ ... ایران شناس فقید از زبان چهره های فرهنگی عصر ایران اخبار مشابه ۱۳۹۵-۱-۲۶ ...

علاقمندان به سلامت خود از زبان پرفسور سمیعی بشنوند!
http://f30t.ir/news/134431
3 days ago - علاقمندان به سلامت خود از زبان پرفسور سمیعی بشنوند! 5 ساعت پیش ... راز داشتن حافظۀ برتر از زبان قهرمانان جهانی حافظه+عکس. 3 خطر برای جهان ...

زمان قرعه کشی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا - اخبار روز
http://akisar.ir/news/114
چهار تیم راه یافته به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا فردا حریفان خود را می شناسند به گزارش. ... راز داشتن حافظۀ برتر از زبان قهرمانان جهانی حافظه ...

روجانیوز - خانه
http://news.rooja.org/fa/component/roojanews/contents/16.html
5 days ago - راز داشتن حافظۀ برتر از زبان قهرمانان جهانی حافظه. ایلنا ۱۹ دقیقه پیش. در این مطلب، راز داشتن حافظه برتر از نگاهِ آلکس مولن (قهرمان جهانی حافظه) را ...

شما می توانید حافظه شگفت انگیزی داشته باشید - ذهن برتر
http://www.zehnebartar.com/docspage.aspx?dId=4926
Dec 26, 2015 - شما همین حالا می‌توانید ویرایش اصلی این کتاب را که به زبان انگلیسی ساده و ... از خواندن رازهای قهرمانی حافظه دومنیک اُبرایان (هشت بار قهرمان افسانه‌ای حافظه جهان) لذت ببرید. ... 8 بار قهرمان افسانه‌ای حافظه جهان و نویسنده 13 کتاب پرفروش و مطرح حافظه از جمله: .... بعد از آن تصمیم گرفتم در دورۀ حافظۀ برتر ثبت نام کنم.

های شگفت‌انگیز برای تقویت حافظه - شهر سلامتی
http://t.tapeshco.com/zwnjzwnj-zwnj-1578/
Jan 2, 2016 - در هر سنی که هستید همواره مطالب جدید بیاموزید مثل زبان، قران، موسیقی یا هر ... راز داشتن حافظۀ برتر از زبان قهرمانان جهانی حافظه · احیای دریاچه ارومیه، ...

لغو حرکت همه قطار‌‌های محور جنوب - فرارو - سرخط
http://www.sarkhat.com/fa/news/141302525/
5 days ago - داستان جنایت شهرزاد از زبان خودش · راز داشتن حافظۀ برتر از زبان قهرمانان جهانی حافظه · سس قرمز، جان کری را ثروتمند کرد! Bookmark and Share.

افراد چاق حافظه ضعیف تری دارند - راه فردا
http://www.rahefarda.com/health/1121914
Feb 28, 2016 - محققان دانشگاه کمبریج دریافتند که اضافه وزن و چاقی ارتباط مستقیمی با حافظه ضعیف دارد. طبق این پژوهش، افراد بزرگسال جوان چاق یا دارای اضافه ...

دستکاری ژنتیکی محصولات کشاورزی، استفاده از سموم را سه ...
http://pr.bmsu.ac.ir/link/link-82.html
Jan 12, 2016 - ... متخصصین کشاورزی معتقدند که روش‌های قدیمی بسیار بهتر از روش‌های ژنتیکی است زیرا هیچ مخالفتی با روند طبیعی گیاهان و محصولات کشاورزی ...

خبر جــار | صعود تاریخی سیتی به نیمه نهایی لیگ قهرمانان
http://www.khabarjaar.com/post.php?NID=788
6 days ago - صعود تاریخی سیتی به نیمه نهایی لیگ قهرمانان. ... 1-0 مقابل پی اس جی راهی مرحله نیمه نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا شود. ... راز داشتن حافظۀ برتر از زبان قهرمانان جهانی حافظه ... (تصاویر) ۱۰ گوشی پرسرعت جهان در سال ۲۰۱۶.

بارسلونا حذف شد/ بایرن صعود کرد
http://www.titreno.com/fa/news/279710/%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%B3%D9%84%D9%88%D9%86%D8%A7-%D8%AD%D8%B0%D9%81-%D8%B4%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D9%86-%D8%B5%D8%B9%D9%88%D8%AF-%DA%A9%D8%B1%D8%AF
6 days ago - به گزارش مهر، دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای لیگ قهرمانان فوتبال اروپا از ساعت ۲۳:۱۵ ... بعد از این صحنه تیم بارسلونا حملات خود را گسترش داد و با ورود آردا توران و سرخی روبرتو وضعیت این تیم بهتر شد. ... راز داشتن حافظۀ برتر از زبان قهرمانان جهانی حافظه ... (تصاویر) ۱۰ گوشی پرسرعت جهان در سال ۲۰۱۶.

(تصاویر) بارش تگرگ در جاده مشهد
http://www.titreno.com/fa/news/197745/-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D8%AA%DA%AF%D8%B1%DA%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%AC%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%85%D8%B4%D9%87%D8%AF
6 days ago - مسافران محور مشهد-نیشابور امروز(جمعه 20 فروردین ماه) شاهد بارش شدید باران و تگرگ در این محور بودند. *عکاس: محسن اسماعیل زاده/ ایسنا. اینستاگرام.

سینمای ایران ظرفیت جهانی شدن دارد | امروز آنلاین
http://www.emruzonline.com/1395/01/%D8%B3%DB%8C%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B8%D8%B1%D9%81%DB%8C%D8%AA-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF/
3 days ago - به گزارش امروز آنلاین به نقل از ستاد جشنواره جهانی فیلم فجر- فرهاد توحیدی با اشاره ... خبر بعدی راز داشتن حافظۀ برتر از زبان قهرمانان جهانی حافظه.

گیشه: نقد فیلم ویکتوریا – Victoria - راهنمای دلفی
http://delphihelp.ir/%DA%AF%DB%8C%D8%B4%D9%87-%D9%86%D9%82%D8%AF-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85-%D9%88%DB%8C%DA%A9%D8%AA%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%A7-victoria/
6 days ago - از آنجایی که آنها زبان هم را به خوبی متوجه نمی‌شوند و انگلیسی را هم دست و پا .... راز داشتن حافظۀ برتر از زبان قهرمانان جهانی حافظه · فضای سیستان و ...

رسانه‌های فارسی زبان سعودی از جان ایران چه می‌خواهند
http://facenama.com/linkbox/id:718792
Mar 5, 2016 - به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رابطه خصمانه عربستان سعودی با کشورمان دارای سابقه طولانی بوده و از زمان ...

حیوان‌آزاری را تمام کنید - یک پزشک
http://1pezeshk.com/archives/link/%D8%AD%DB%8C%D9%88%D8%A7%D9%86%E2%80%8C%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%85-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%AF
Jan 27, 2016 - ... می‌اندازند، تاکید کرد: «‌در این جنگ‌ها قیمت سگ قهرمان و توله‌هایش بالاتر می‌رود؛ ... راز داشتن حافظۀ برتر از زبان قهرمانان جهانی حافظه · بدون دارو از شرّ ...

ماد ماد | رسانه ایرانیان | سایت ...
http://fungood.ir/more/101159_13/%D9%85%D8%A7%D8%AF-%D9%85%D8%A7%D8%AF-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA.html
اراده سیاسی لازم در سطح جهانی برای مبارزه با بی‌انضباطی مالی بین‌المللی وجود ... راز داشتن حافظۀ برتر از زبان قهرمانان جهانی حافظه اگر چند سال پیش به آلکس مولن ...

پدیده تبار، مبدع نسل نوینی از آموزش - زارع: تئاتر رضوی ...
http://padidehtabar.com/fa/rssreader/news?sec_id=209&id=19644
Aug 19, 2015 - ... ها به اندازه کافی شفاف نشده است؛ بنابراین باید برای بهتر شدن و مشخص ... کلان وجود داشته باشد تا جشنواره تئاتر رضوی برای جهان اسلام باشد، به ...

من دانام سایت جامع کامپیوتر , زناشویی, مد, روانشناسی ...
http://www.mandanam.com/
... Gram 15 ال‌جی معرفی شدند · راز داشتن حافظۀ برتر از زبان قهرمانان جهانی حافظه · آموزش آرایش چشم شیک و ساده · لطیفه با نمک · کدام کودکان در معرض بلوغ زودرس اند؟

راز داشتن حافظۀ برتر از زبان قهرمانان جهانی حافظه
http://taya.ir/fa/ads/redirect/a/83__s-0-161.aspx
5 days ago - نگاهی عمیق به فرهنگ و زندگی. فرادید اخبار روزمره‌ای که هر روز ذهن‌ها را انباشته می‌کند. زمان را به چنگ آوردن با رفتن به پس پشت رویدادها، رخدادها و ...

راز داشتن
http://newstatic.ir/tag/%D8%B1%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%86
راز داشتن حافظۀ برتر از زبان قهرمانان جهانی حافظه. در این مطلب، راز داشتن حافظه برتر از نگاهِ آلکس مولن (قهرمان جهانی حافظه) را میخوانید. تاریخ انتشار : 1395/1/26 ...

بانک رفاه کارگران، کارآفرین برتر شد
http://www.shahrekhabar.com/analysis/1426407240310711
بانک رفاه کارگران عنوان کارآفرین برتر را از پنجمین جشنواره سالانه تجلیل و تکریم از کارآفرینان و مدیران ... راز داشتن حافظۀ برتر از زبان قهرمانان جهانی حافظه

آلبلاگز - 6 گروه مواد غذایی خوشمزه چربی سوز
http://allblogs.ir/b-1438r.html
... برای کاهش وزن مناسب است؟ تشخیص تیپ بدنی خودتون به زبان ساده برجسته . ... راز داشتن حافظۀ برتر از زبان قهرمانان جهانی حافظه; احیای دریاچه ارومیه، امید کاذب یا .

کاهش قیمت جهانی طلا - فرارو - پارسی جو
http://khabar.parsijoo.ir/khabar/showpost?pid=MzY5MDA5NiwtNDA1Mzc0OTIy&type=firstpage
5 days ago - امروز در بازارهای جهانی قیمت طلا ۱۱ دلار و ۱۰ سنت کاهش یافت خبرگزاری رویترز نوشت از آنجایی که ارزش دلار ... داستان جنایت شهرزاد از زبان خودش · راز ...

راز موفقیت خودروسازان آمریکایی چیست؟ | اخبار شمال - اخبار ...
http://news.shomalgardi.com/fa/news/78019/%D8%B1%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D9%88%D9%81%D9%82%DB%8C%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F/
Dec 2, 2015 - در واقع، افزایش فروش خورو یا بهتر بگوییم، بازگشت رونق به بازار خودرو، ... جهانی خودرو، حتی یک میلیون دستگاه بیش از سال 2014 خودرو بفروشد.

با نام و یاد خدا | پزشکی ، سلامت ، علمی
http://tiptoop.ir/tag/%D8%A8%D8%A7-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D9%88-%DB%8C%D8%A7%D8%AF-%D8%AE%D8%AF%D8%A7/
... دانشگاه علوم پزشکی تهران در صدر رتبه‌های برتر دانشنامه قرار گرفت · خشکی پوست ... +دانلود [جدید] · راز داشتن حافظۀ برتر از زبان قهرمانان جهانی حافظه+تصاویر [جدید] ... اخبار پزشکی یزد, اخبار پزشکی شبکه خبر, اخبار پزشکی به زبان انگلیسی, ... اخبار علمی کوتاه, اخبار علمی شبکه ۴, اخبار علمی به زبان انگلیسی, اخبار علمی ...

دانلود زیرنویس Lego DC Comics Super Heroes: Justice ...
http://zar3film.ir/tag/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D8%B2%D9%8A%D8%B1%D9%86%D9%88%D9%8A%D8%B3-lego-dc-comics-super-heroes-justice-league-cosmic-clash-2016
The post دانلود انیمیشن Lego DC Comics Super Heroes: Justice League – Cosmic Clash 2016 appeared first on یک مدیا | دانلود فیلم و سریال جدید با لینک ...

اخبار دیگر ورزشها و فوتبال جهان - اخبار استقلال
http://esteghlal4u.ir/tag/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%DB%8C%DA%AF%D8%B1-%D9%88%D8%B1%D8%B2%D8%B4%D9%87%D8%A7-%D9%88-%D9%81%D9%88%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%84-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86
سایت هواداران استقلال آبیته دات کام- الهلال عربستان به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد. از دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا تیم های فوتبال ...
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.